Annons

D300 som första systemkamera?

Produkter
(logga in för att koppla)
Mycket bra köp tror jag i alla fall. Prismässigt nu med cashback och så är det nog svårt att få så mycket kamera för det priset.

Nu vet jag iofs inte om du får cashback på objektivet om det var ett kit. 1870:- Får du ju tillbaka i såfall, 1400:- annars. Det är ju utmärkt att lägga på en telezoom :).

Boatman skrev:
Då hade vi D80 och Eos 40D kvar, efter typ tusen frågor bestämde jag mig för EOS 40D + EF-S 17-85 IS USM objektiv. Tyckte den passade mig bäst dels funktionsmässigt samt även att hålla i.
Ett mycket bra köp! Större minneskort skulle du kanske valt men för övrigt kan du knappast bli missnöjd med den kombinationen av kamera+hus.

Boatman skrev:
.../Tyckte den passade mig bäst dels funktionsmässigt samt även att hålla i.
Dåligt val? /...
Bra val och bra tillvägagångssätt!
Helt klart bra att gå och klämma på kamerorna och välja en som känns bra i handen. Att ställa mängder av frågor är också bra. Jag tror också att du blir mycket nöjd med kameran.

Senast ändrad:
Jag köpte D300 som första kamera

Jag köpte en D300 som första kamera med sigma 18-50 f2,8. Helautomatiska lägen har aldrig varit intressant för mig, jag undviker dom så mycket det går även på min Ixus kamera. Trodde först jag ville ha en canon men efter att ha klämt på både 400D, D40, D80 mfl så stod det klart att för mig passade en nikon helt klart bäst i händerna!

Köpte min i USA så det blev inte "jättedyrt." Jag skulle aldrig betala de svenska priserna för en kamera i D300a klassen, i synnerhet inte som nybörjare! Då hade jag valt en D80 tror jag. Eller Canon 40D. Canon 400D går fetbort pga urusel ergnonomi.

Visst finns det otroligt många funktioner på en D300a men det finns mycket bra instruktionsvideos på nätet att lära sig hur funktionerna ter sig i teorin. (Tex. elitevideos på youtube) Sedan är det ju bara att ut och "try and error".

Nu sparar jag till ett Nikon 70-200 2.8 VR :p

Håller med om att det lockar med lite lägre priser men för mig är det så att jag handlar där jag provar produkten. Något får man ge tillbaka om man utnyttjar butikens serviceutbud. Det ligger ju också i vårt intresse att några svenska butiker överlever konkurrensen med internet och utlandet. Priset för min D300 var ändå helt i nivå med svenska internetpriser och det tycker jag får räcka. När jag köper på nätet blir det mer av en chansning. Att läsa tester i all ära, men att känna på grejerna IRL är en väldigt viktig komponent.
Får man fråga vad du fick betala inkl alla omkostnader från US?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar