Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D200x ?

Produkter
(logga in för att koppla)
På G och på G... "Släpper" de den nu så lär den väl vara ute lagom till nästa sommar. Ta't lugnt;-)

Jag är lungn Martin, och väldigt nöjd med min D200, men det är alltid intressant när rykten kommer från stora fototidskrifter, specielt från Chasseur d'Images, dom prickade rätt när det gällde D2x bla.

Sen skulle det bli en intressant match mellan den och Canons kommande uppföljare till 30D, det blir nog en spännande höst i allfall.

/kent

Jag är barnsligt nyfiken om alla dessa rykten om nya Nikonhus. Men enl erfarenhet av tidigare uppdateringar av deras system är ju D200 bara barnet än. Skulle bli glad men förvånad om det kommer en uppdaterad D200 detta år.

/K

keckax skrev:
Jag är barnsligt nyfiken om alla dessa rykten om nya Nikonhus. Men enl erfarenhet av tidigare uppdateringar av deras system är ju D200 bara barnet än.
Mnja... I höst är D200 två år gammal, och skall det komma en uppdaterad version, så lär den väl få komma ganska snart om det skall vara lönt (innan en förmodad D300 släpps)? *Allra* senast till PMA i början på 2008.

Som D200-ägare ser jag också fram emot en D200s, för Nikon har ju alltid varit generösa med firmware-uppdateringar till ägare av gamla modellen; man har i stort sett fått det av det nya som varit tekniskt möjligt att få i firmware. Skillnad det mot Canon, som kallar sin 20D-uppdatering 30D och säljer den som "en helt ny modell"...

D200 säljer väl fortfarande ruskigt bra, av ekonomiska skäl finns det heller inget incitament att vinna på om det börjar florera rykten om en uppdatering, då stannar kanske försäljningen av befintlig modell kanske av. Håller snarare tummarna för lite nya spännande objektiv och en D3 eller motsvarande.
OM och när den kommer ligger den säkert prismässigt något under introduktionspriset som D200 hade när den lanserades.

EDIT: Om det nu dessa rykten är sanna förefaller det väl vara en rätt blygsam uppdatering, inte någon ny kamera. I bästa fall bättre AF med CAM2000, annars ingen ny sensorteknik. Med anledning av att allt fler konsumenter köper D200 så kanske de trycker in möjligheter till att redigera bilderna mer i kamerna, D-lightning, bättre brusreducering, etc. Då får det vara ;-)

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar