Sådär ja, då har man en trevlig kamera framför sig på bordet
Jag kände på batterigreppet, men fy vad visset det kändes. I alla fall för de pengarna. Dock kändes det relativt bekvämt, särskilt horisontellt, där det gör greppet lite längre på höjden. Helt ok vertikalt också, men inte så bra som det borde vara med den storleken. Det satt inte ordentligt dikt an mot huset hur hårt man än drog åt, vilket dessutom gjorde ont som attan i fingrarna på grund av den obekväma ratten. Passformen var inte heller i klass med priset.
Hade det kostat 500:- så hade jag tagit det, men tvåtusen?? Nej, det kan jag inte motivera förrän jag är lite rikare.
Sen visade det sig att Kameradoktorn har 10% rabatt för studenter på Nikon-hus! :-D Glad överraskning, och köpet blev ännu mer försvarbart. 13725:- spänn, plus 325:- i uppläggningsavgift för 12 månaders räntefri avbetalning (bara 25:- i fakturaavgift) känns helt okej.
Sen knallade jag vidare till Webhallen och köpte ett Sandisk CF Ultra II, 1 gig för 335:-, eftersom Kingston förstås var slut. Helt okej pris det med
Så nu sitter jag och otåligt väntar på laddaren, vilket jag nog får göra länge. Det ska tydligen ladda ruskigt länge första gången.
Sen undrar jag om jag inte ska behålla min gamla slitna rem från D50:n. Jag fattar inte varför det måste stå en stor blaffa med "
NIKON D200" som nån slags banderoll över en, hehe. "Titta på min fina kamera" kunde det lika gärna stå. Min gamla rem är logotyplös sedan jag gått loss med kniv på den.
Nåväl, jag tackar ödmjukast för alla fina råd i tråden! Det känns som att jag kommer bli dundernöjd med den här pjäsen
Nu ska jag koka kaffe och lusläsa manualen.