Annons

D200 officiell på riktigt

Produkter
(logga in för att koppla)
Trots att jag har slukat alla rykten om D200 det senaste halvåret, surfat otaliga timmar på DPreviews forum (och här) och lagt en beställning på kameran på direkten, så måste jag ändå säga det här:

J**lar vad irriterande Nikons flash-banner för D200 som ligger i topp på FS är!
Snälla Christer kan du inte snacka med Nikon och be dem byta ut den till något som inte ger en huvudvärk efter 10 sekunder?
 
AndersGbg skrev:
J**lar vad irriterande Nikons flash-banner för D200 som ligger i topp på FS är!
Snälla Christer kan du inte snacka med Nikon och be dem byta ut den till något som inte ger en huvudvärk efter 10 sekunder?

Hehe, om man följer bannerns resonemang har jag en 70-procentig kamera. :)

Tycker inte att bannern stör så mycket: rulla sidan bara ner lite grann och du ser inte den. Men det är klart, om man har den uppe hela tiden blir det snabbt jobbigt för ögonen.
 
Weeeiiiii.... Vilken kamera :-D ser deluxe-gott ut ju... Jag har inga planer på att skaffa en inom det närmsta men mitt hjärta bankar i alla fall :-D

Förresten, hur gick det med D200 Spec. gissningsleken, det där formuläret man fyllde i ?

Jag tror mina gissningar var "spot on" ;-)
 
Måste väl ödmjukt säga att jag har lite ångest för att jag sålt av mina Nikon prylar nu.. ;)
Den häringa verkar ju vara återigen ett suveränt hus med toppenhantering. Hoppas nu att bilderna håller måttet också, men det har jag inga eg tvivel om..

MVH /Micke
 
Fan va kul! Blir så sugen på att lägga in en bokning hos cyberphoto. 16 papp. Mycket bra pris men det är ändå 16 tusen :p
 
Oj. Detta är den första digitalare jag kan tänka mig att köpa, den har ju visst stöd för manuella objektiv!
 
timofej skrev:
Saknas ISO-informationen fortfarande på topdisplayen? :-o Saknar det jättemycket på min D70.
Hmm, tror man får trycka in ISO-knappen för att se det, men den knappen delar iallfall inte funktion med displayfunktioner och sitter bättre till då man jobbar uppifrån.

Men däremot ser man det i sökarn hela tiden, det känns som viktigare.
 
Saxat ur K&B

"Kortaste synktid är 1/250s, med en del blixtar kan även snabbare tider användas."

Någon som har en förklaring till det?
 
clindh skrev:
Om dina gamla gluggar förmår att ge tillräckligtr bra kvalitet på 10 megapixels dvs -- inte helt säkert.

Intressant, bra manuella gluggar som klarar av att blåsa upp ett dia i storformat borde väl inte ha några problem med att klara av 10 megapixlar? Dessutom kan man kanske slippa vinjettering och dålig kantskärpa efterssom sensorn bara plockar mitten av objektivet, rissinet ur kakan. Jag vill inte tro att gamla manuella skarpa och ljusstarka gluggar skulle ha svårare att klara av 10 megapixlar än dagens optik.....man det kanske bara är för att jag vill att det ska vara så?
 
Clouseau skrev:
Saxat ur K&B

"Kortaste synktid är 1/250s, med en del blixtar kan även snabbare tider användas."

Någon som har en förklaring till det?

Sk. FP-Blixt (Focal Plane). Där man med reducerad styrka får synk på alla kamerans slutartider. Det som krävs är en blixt som klarar funktionen. Tror Nikons benämning är HS (High-Speed)
 
En del blixtar kan ställas in att blinka som stroboskop och ger då sin urladdning under mycket längre tid än en vanlig blixt.

Med en sån kan man synka på vilken tid som helst. Priset är att blixteffekten blir kraftigt reducerad och att man i de flesta system såvitt jag vet inte får någon ttl-mätning.

Jag tror att alla tillverkare har den typen av blixtar idag.
 
Hmm.
Är det någon som har en aning om vad vertikalgreppet till huset kommer att kosta?

Det är också lite intressant för min del.
Det som jag blandannat saknar på min d70.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.