Slowfinger
Aktiv medlem
Bilderna är ju dessutom ruttet exponerade och vem vet vad dom genomgått i bildbehandlingsprogrammet? Bättre att vänta på samples på t.ex dpreview.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Slowfinger skrev:
Men varning - det ser inte bra ut.
Slowfinger skrev:
Personligen tycker jag att snyggt brus är mycket viktigare än lite brus. Plåtade bowlande barn idag och nästan allt uppåt ISO 1600 och raw. Men ärligt talat tycker jag att D70:s brus är rätt snyggt.
Alltså - snyggt brus åt folket! Inga utsmetade plastbilder tack.
Slowfinger skrev:
Var och kände på D200 idag. Tyvärr fick jag inte ta bilder med minneskort i kameran eftersom sista mjukvaruuppdateringen inte är gjord, men ISO 1600 inzoomat på max på kamerans display såg riktigt bra ut.
Personligen tyckte jag nog också att sökaren på kameran kändes bättre än på Canon 5D.
Verkar bli en grym kamera till ett grymt bra pris. Men jag hamnade som ungefär nummer 500 i kön hos Scandinavian Photo, även om det säkert finns ganska mycket luft i kön.
Slowfinger skrev:
Ja, det är fortfarande 15/12 som gäller. Och hur snabbt dom kan beta av kön hade dom ingen aning om.
Vad gäller kit är inte det klart än heller. Det är inte säkert att det blir kit i Europa med 17-55/2.8 vilket jag själv är intresserad av.
Slowfinger skrev:
Orkade inte läsa hela tråden rakt igenom. Var det fejk eller hurså?