ANNONS
Annons

D200 @ Iso 1600

Produkter
(logga in för att koppla)
är det denna bild du menar så finnns all exif data.
1600iso, d200 osv
Mikael

Bilagor

• 1600d200.jpg
    1600d200.jpg
    27.6 KB · Visningar: 417
macrobild skrev:
är det denna bild du menar så finnns all exif data.
1600iso, d200 osv
Mikael

aha okej, orkade inte kolla själv, de andra i tråden nämde att det inte fanns exif, men det var kanske på de andra bilderna han postade i den stegrandeISO serien.

Men jag väntar nog endå med att bry mig tills man får se en riktigt test :) När kan man få se det tro?

OldSchool skrev:
aha okej, orkade inte kolla själv, de andra i tråden nämde att det inte fanns exif, men det var kanske på de andra bilderna han postade i den stegrandeISO serien.

Men jag väntar nog endå med att bry mig tills man får se en riktigt test :) När kan man få se det tro?

Att det finns Exif ska man inte hänga upp sig på eftersom den kan ändras.

Det är nog först när butikerna/grossisterna börjar få "skarpa" exemplar av D200 som vi får se "neffar" ute på nätet.

Som det är nu så är det ju bara i bästa fall förproduktionsexemplar med en "beta" på mjukvaran vi sett exempel på.

Med andra ord är det bara att vänta...

Slowfinger skrev:
Ofta. Nästan allt inomhus utan blixt hamnar ju runt ISO 1200-1600.

Jo. Jag har, även med film, gillat att fota med hög känslighet. Mätsökare & 400-800 färg & 1600 sv för inomhusfoto utan blixt. Nu går min DSLR ofta på 800-1600, dock sällan 3200 där jag tycker gränsen för brus är överskriden.

//Larsa

Arleklint skrev:
När använder ni ISO 1600 och 3200?
i kyrkorna.
där blixtrar man inte, för det stör som bara den, och fult blir det.
men mörkt är det, så ljuskänslighet hos både kamera och glugg är mycket viktigt där.

det ska bli riktigt intressant att testa en D200 på höga ison! :eek:D

Var kan man hitta orginalfilerna till coca burkarna?

Håller just på med en jmf mellan 5d och d2x, skall själv få tillgång till en 200 för test.
Ljussituationen med coca burkarna säger inte mycket angående 1600iso. Det är lågljussituationer som är viktigast

Mikael

Finns nog ingen tyvärr. Nya C1 Pro Beta som ligger ute kan det inte. Likaså finns ingen ny version av vare sig Rawshooter eller Nikon Wiew.

eller vänta: var det inte så att Nikon råkade släppa info om senaste uppdateringen av Nikon Wiew som sa att den har stöd för D200?

Innan D200 var officiell. Jo - visst var det så...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar