Annons

D200 – omstartad

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tjao, runt 20 lakan var vad jag hade förväntat mig. Passar mig bra i nästa uppgradering. Klart att det vore trevligt om det var lite billigare men men.
 
Om den är värd de pengarna är ju omöjligt att säga innan specarna är offentliga - eller hur?
Kan lika gärna fråga om Minolta 12D/p kommer att vara värd 17,5 kkr.......
Us
 
Sonnaren skrev:
Om den är värd de pengarna är ju omöjligt att säga innan specarna är offentliga - eller hur?
Kan lika gärna fråga om Minolta 12D/p kommer att vara värd 17,5 kkr.......
Us


Sant, så jag omformulerar mig:
Hur ser du på ett pris på 20.500 SEK för en semi-proffskamera baserad på F6-huset med 10,4 Mp, Multi-CAM2000, 5 fps, 1/500 sek i blixsync, 2,5" LCD och CCD-sensor i DX-format?

Om vi nu ska syssla med spekulationer alltså. Och det är det som den här tråden är till för.
 
AndersGbg skrev:
Sant, så jag omformulerar mig:
Hur ser du på ett pris på 20.500 SEK för en semi-proffskamera baserad på F6-huset med 10,4 Mp, Multi-CAM2000, 5 fps, 1/500 sek i blixsync, 2,5" LCD och CCD-sensor i DX-format?

Om vi nu ska syssla med spekulationer alltså. Och det är det som den här tråden är till för.

Varför antar du sensor av CCD typ? Nikon har ju lämnat(?) den tekniken efter ett kort sejour i LBCAST världen och i och med D2X kanat in på CMOS banan?

Har jag missat några specar som läckt eller? ;)
MVH /Micke
 
AlfaGTV skrev:
Varför antar du sensor av CCD typ? Nikon har ju lämnat(?) den tekniken efter ett kort sejour i LBCAST världen och i och med D2X kanat in på CMOS banan?

Har jag missat några specar som läckt eller? ;)
MVH /Micke

Jag utgick från denna "läcka" när jag knåpade ihop mina spekulations-specar ovan:
http://www.infodigitalcamera.com/blog/55/nikon-d200-latest-specification/

Jag är inte så säker på att Nikon har övergett CCD till förmån för CMOS. Men vi får se.
 
Låter inte helt orimligt med tanke på att Nikon (och en del andra kameratillvekare- senast Canon) släppt P&S-kameror med inbyggt WiFi.

Tveksamt om jag skulle köpa ett dyrare grepp bara för WiFi-funktionen.
 
Verkar för övrigt som om Nikkor 18-200 f3.5-5.6 VR har läckt:

http://www.club-nikon.org/links/18_200vr.htm

Översatt till engelska står det följande:

"18 to 200mm
photo angle 76-8 degrees with digital D-series SLR
max aperture: f/3.5-5.6
min aperture: f/22
construction 16 elements in 13 groups; 3ASF and 2ED
minimum focus distance 0.5 meters
Macro 1:4.8
Filter 72mm"
 
Jag måste säga att jag har ganska hög puls när jag tittat på bilderna av D200:an. Intressant att se vilken sensor det är i kameran, dvs om den är egentillverkad eller ifrån Sony eller Fujifilm. Det nya objektivet 18-200 VR känns mindre intressant, känns som att det är svårt att göra ett objektiv med så mycket zoomomfång bra.
 
Vad tror ni om olika objektiv som kommer säljas med kameran som kit? Eller om det överhuvudtaget kommer säljas med kit...
och kan det vara så (om än lite märkligt) att kameran bundlas med 18-200 objektivet?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.