Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

D100 mjukvaruppgradering?

Produkter
(logga in för att koppla)
Åh, det är bara jag igen!

Och inte har jag kommit längre, men ska lämna in min gamla D100 för lite allmän service och redgöring av sensorn...

Hur är det nu med uppgraderingen?

Den Nikonaktoriseradeverkstaden frågade mig om jag verkligen behövde uppgraderingen och jag svarade; inte vet jag. Vad gör den för nytta?
Det kunde han inte direkt svara på.

Är det någon som vet?

Version 1.1 vs v2 till Nikon D100?

Å ena sidan kan man ju tycka att det är onödigt om du inte märkt av något behov själv. Å andra sidan är det ju sällan fel att uppgradera till felrättad mjukvara.

Den gör ju en del saker som inte finns omnämnda i deras release note. Jag tror t ex inte att den gamla firmwaren hanterar minneskort som är formaterade med fat32. Kör man macintosh tror jag inte Camera Control i Capture funkar med gamla firmwaren.

Jag skulle nog personligen be dem slänga in uppgraderingen om kameran ändå var inne.

picturethis.nu skrev:
PhotoShop CS.

Är Capture One kanske vär att skaffa?

Jag tycker att det fungerar även med Camera Raw i Photoshop CS, men det blir en klart bättre funktion i CS2.

Capture One har ju sina fördelar, bland annat ett mycket organiserat arbetsflöde. Tycker att det är bättre att du ser till att få ordning på det du har och sedan fundera om du vinner ytterligare på att uppgradera till Capture One genom att ta hem och prova programmet.

MVH/Stefan

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto