Annons

Cyberpoto har slarvat bort min retur

Produkter
(logga in för att koppla)
Lugn i stormen,

Själv returnerade jag en kompakt digital till Pixmania fick iofs svar snabb (1vecka) att de hade tagit emot den. De skulle däremot ha 3 veckor på sig för undersökning av den trasiga produkten.

Att stressa upp sig för att det tar tid vinner ingen på. Om man nu har så bråttom får man väl handla på "vanligt sätt" och ta fördelar emot nackdelar, alt handla billigare.

Har fått pengarna åter

Nu har pengarna kommit åter från Cyberphoto. Intressant är att inlägget här på Fotosidan ledde till en omedelbar lösning. Cyberphoto skrev att de läst inlägget i mail till mig.

Fotosidan förmedlar större "consumer power" än jag trodde.

Cyberphoto har totalt sett skött sig klart godkänt.

Jag postar även i den här tråden:

"Glöm någon recension av 28-70 EX DG närmaste tiden.

Eftersom Cyberphoto verkar ha glömt bort mitt ärende (7 dagar utan något svar) så ringde jag själv upp Sigma's huvudleverantör/grossist, Tura Scandinavia.

De fick in beställningen från Cyberphoto den 27 maj. De har inte objektivet i lager (fast en gång sa han något om att det stod att dom skulle ha 6st i lager) och har av någon anledning INTE skickat iväg en beställning än. Så nu kanske det blir gjort nästa vecka och sen dröjer det ytterligare 3 veckor innan det kommer från Japan och sedan kanske ytterligare någon vecka innan jag får det från Cyberphoto.

Just nu undersöker jag några lokala handlare i Sundsvall som kanske har en underleverantör som har ett undanstoppat. Hade hoppats på att hinna få det innan brorsan gifter sig om 1 vecka men det sket sig.

Cyberphoto, om ni läser detta: hädanefter får ni nog ligga på Tura ordentligt för att se att dom behandlar ordrarna de får från er."

FILM) (ulltand skrev:
Många åkerier slarvar när de levererar gods, och ställer bara av lasten på någon plats utan att få mottagningsbevis undertecknat.

Mao är det möjligt att Cyberphoto inte ens sett godset förrän nu.

I vilket fall, skönt att det löste sig!

Om inte mottagnings-beviset är kvitterat så kan du inte se på spårningen av paketet att det är uthämtat.

Re: Har fått pengarna åter

Fr0jjy skrev:
Nu har pengarna kommit åter från Cyberphoto. Intressant är att inlägget här på Fotosidan ledde till en omedelbar lösning. Cyberphoto skrev att de läst inlägget i mail till mig.

Fotosidan förmedlar större "consumer power" än jag trodde.

Cyberphoto har totalt sett skött sig klart godkänt.

Men om du tycker Cyberphoto var bra och skötte sig klart godkännt. Ska du inte ändra din rubrik och första mening i ditt första inlägg.
Du varnar alla för att handla på Cyberphoto för de har slarvat bort din retur.

Re: Re: Har fått pengarna åter

Lars Johnsson skrev:
Men om du tycker Cyberphoto var bra och skötte sig klart godkännt. Ska du inte ändra din rubrik och första mening i ditt första inlägg.
Du varnar alla för att handla på Cyberphoto för de har slarvat bort din retur.
Jag vet inte om jag tycker att det är rätt att ändra (censurera?) tidigare lagda inlägg allt för mycket, de skrevs ju trots allt av en anledning. Är du nöjd med lösningen och känner att du överreagerade så kan det räcka med att lägga till "Ärendet löst" sist i rubriken eller nåt.

Bara mina två öre.

Har precis gjort samma sak, skickat tillbaka en felaktig vara.
Har haft kontakt med Cyberphoto hela tiden, de har inte fått något paket!
Kollade med posten alldeles nyss, mitt paket har legat på OKQ8 Ersboda sedan i fredags.
Cyberphoto har dock avtal med Posten att paketen ska köras ut.

Som jag ser det HAR CYBERPHOTO INGEN SOM HELST SKULD i försenade leveranser, det är tyvärr POSTEN som ahr ställt till det för både Cyberphoto och deras kunder.

Personligen tycker jag att det svårt att hitta bättre service än Cyberphoto

skulkaren skrev:
Har precis gjort samma sak, skickat tillbaka en felaktig vara.
Har haft kontakt med Cyberphoto hela tiden, de har inte fått något paket!
Kollade med posten alldeles nyss, mitt paket har legat på OKQ8 Ersboda sedan i fredags.
Cyberphoto har dock avtal med Posten att paketen ska köras ut.

Som jag ser det HAR CYBERPHOTO INGEN SOM HELST SKULD i försenade leveranser, det är tyvärr POSTEN som ahr ställt till det för både Cyberphoto och deras kunder.

Personligen tycker jag att det svårt att hitta bättre service än Cyberphoto

Men Cyberphoto hade ju fått Fredriks paket och kvitterat det på mottagnings-beviset. Hur kan det då vara Postens fel ????

FILM) (ulltand skrev:
Det händer att åkarna själva kvitterar...

Antagligen har Cyberphoto ett s.k. hämta & lämna avtal med Posten.

Vad menar du med en åkare?? Det är Posten som kör ut det. När deras chaufför kommer till Cyberphoto som säkerligen har mycket post & paket varje dag. Tror du verkligen han slänger allt det i någon hörna och själva förfalskar ett namn. Vad tjänar han på det? Han ska ju ändå dit.

Lars Johnsson skrev:
Men Cyberphoto hade ju fått Fredriks paket och kvitterat det på mottagnings-beviset. Hur kan det då vara Postens fel ????
Det händer som jag sa innan, ganska ofta, att Posten o andra åkerier rutinmässigt bara ställer av godset på kajen, och skiter i att få ngt mottagningsbevis signerat.
Många åkare sätter själv en konstig "kråka".

De "hinner" inte kolla att rätt person tagit emot o så, värst är den under semestertider då kanske sommarjobbare nickar o tar emot med inte skriver på, eller kanske skriver på trots att dom inte har den befogenheten.

Lars Johnsson skrev:
Tror du verkligen han slänger allt det i någon hörna och själva förfalskar ett namn. Vad tjänar han på det? Han ska ju ändå dit.
Jag kan inte svara på om Posten Sthlm gör så, eller inte egentligen Posten öht... (sorry posten).
Meeen - jag har varit med om drösvis med leveranser där ingen skriver på, där man hittar ett par kollin på lastkajen...

FILM) (ulltand skrev:
Det händer som jag sa innan, ganska ofta, att Posten o andra åkerier rutinmässigt bara ställer av godset på kajen, och skiter i att få ngt mottagningsbevis signerat.
Många åkare sätter själv en konstig "kråka".

De "hinner" inte kolla att rätt person tagit emot o så, värst är den under semestertider då kanske sommarjobbare nickar o tar emot med inte skriver på, eller kanske skriver på trots att dom inte har den befogenheten.

""Posten och andra åkerier"". Det märks att du inte vet hur Postens rutiner är eller hur det går till.
Hinner inte kolla att rätt person tagit emot det. De lämnar ju paket och brev till den som ska ha grejorna. De sätter inte grejorna i en hörna och väntar på att rätt person ska kömma och hämta dem

FILM) (ulltand skrev:
Jag kan inte svara på om Posten Sthlm gör så, eller inte egentligen Posten öht... (sorry posten).
Meeen - jag har varit med om drösvis med leveranser där ingen skriver på, där man hittar ett par kollin på lastkajen...

Paket som ska kvitteras och Posten kör ut slängs inte på någon lastkaj och sen förfalskas signaturen av chauffören........

Cyberphoto har tagit emot och kvitterat Fredriks paket.
Då hittar ni på att chauffören har förfalskat namnteckningen och slängt paketet i en hörna. Utan ni vet någonting om det...........

Det är bara att kolla på Posten för kvitto & mottagningsbevisen sparas

Lars Johnsson skrev:
Paket som ska kvitteras och Posten kör ut slängs inte på någon lastkaj och sen förfalskas signaturen av chauffören........

Jag vet inte om rutinerna har förändrats på slutet, men för några år sedan när jag jobbade med sånt så hörde det inte till ovanligheterna.
Det var en "vanlig" anpassning som kunderna säkert ville ha istället för att fara och hämta det hos posten när de bommade en utkörning.

Personligen är jag inte så imponerad av CP:s attityder. Jag gissar att den endast är bra så länge allt sker på fastställda rutiner som de satt upp. De var inte så intresserade av lösa mitt problem innan köp så det slutade med att jag i vanlig ordning handlade i butik som löste mina problem.

När det gäller sigma-gluggar så har jag hört att de har lite leveransproblem just nu. Vet inte varför dock.

Mvh
Maverick

bEPH skrev:
Jag vet inte om rutinerna har förändrats på slutet, men för några år sedan när jag jobbade med sånt så hörde det inte till ovanligheterna.
Det var en "vanlig" anpassning som kunderna säkert ville ha istället för att fara och hämta det hos posten när de bommade en utkörning.

Man hör ju att allt bara är påhittat som du skriver.

När du jobbade på Posten så var det en vanlig anpassning när Posten bommade en utkörning. Då förfalskade alltså chuffören en namnteckning och slängde paketet på en lastkaj............ja säkert.

Du måste leva i en fantasi-värld

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar