Annons

Cyberpoto har slarvat bort min retur

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu har jag iofs inte jobbat på posten men jag har åkt med en del hos vanliga åkerier. Jag har aldrig upplevt att de kråkat på själva däremot var det rätt vanligt att de bara ställde av prylarna och åkte igen. Alternativt ställde av prylarna nånstans, gick in på nått kontor där någon rutinmässigt kråkade på.

Fast det var å andra sidan inte leveranser till butiker utan mer gods till fabriker, verkstäder, byggen och annat så det är nog lite skillnad i rutinerna.

/Maverick

Maverick skrev:
Nu har jag iofs inte jobbat på posten men jag har åkt med en del hos vanliga åkerier. Jag har aldrig upplevt att de kråkat på själva däremot var det rätt vanligt att de bara ställde av prylarna och åkte igen. Alternativt ställde av prylarna nånstans, gick in på nått kontor där någon rutinmässigt kråkade på.

Fast det var å andra sidan inte leveranser till butiker utan mer gods till fabriker, verkstäder, byggen och annat så det är nog lite skillnad i rutinerna.

/Maverick

Vad vanliga åkerier har för avtal och regler har jag ingen aning om. Det är ju inte allt som ska kvitteras.
Men de gick ju in och fick kvitterat paketen hos någon i företaget så det var väl ganska ok.

Lars Johnsson skrev:
Man hör ju att allt bara är påhittat som du skriver.

När du jobbade på Posten så var det en vanlig anpassning när Posten bommade en utkörning. Då förfalskade alltså chuffören en namnteckning och slängde paketet på en lastkaj............ja säkert.

Du måste leva i en fantasi-värld

Nu så missuppfattade du mig, jag jobbade med godsmottagning på ett företag för ett par år sedan, inte på posten.
Men jag förstår inte varför du blir så upprörd bara för att det har hänt att andra har upplevt saker som du inte har?

bEPH skrev:
Nu så missuppfattade du mig, jag jobbade med godsmottagning på ett företag för ett par år sedan, inte på posten.
Men jag förstår inte varför du blir så upprörd bara för att det har hänt att andra har upplevt saker som du inte har?

Det var ju Posten det gällde. En godsmottagning på ett helt annat företag har ju inte med det att göra.

Lars Johnsson skrev:
Det var ju Posten det gällde. En godsmottagning på ett helt annat företag har ju inte med det att göra.

Jag jobbade som bla. godsmottagare på ett företag, på det företaget levererade posten paket.
Om man som godsmottagare inte var där som posten kom så kunde de skriva på själv och lämna paketen på kajen.

bEPH skrev:
Jag jobbade som bla. godsmottagare på ett företag, på det företaget levererade posten paket.
Om man som godsmottagare inte var där som posten kom så kunde de skriva på själv och lämna paketen på kajen.

Men då var det inte ett sånt paket som skulle kvitteras. Vissa grejor som inte ska kvitteras och ingen är där så skriver man t.ex.

Sökt 12/4 kl. 13:25. och lämnar det.

Men paket som skall kvitteras av mottagen hittar inte chaufören på ett namn och förfalskar. Varför göra det när han inte tjänar något på det. Kommer de på honom så är det kanske sparken och försvinner paketet så är det polis-anmälan som gäller.

Nu ringde jag för säkerhets skull en extra gång för att kolla att Tura verkligen skickat efter 28-70 EX från Japan. 18:e juli dimper det ner så en vecka senare borde jag ha det.

Beställde 23:e maj, får det ca 23:e juli. "Normal leveranstid till oss från leverantör (ca 1 vecka)". Jovisst :)

"Den som väntar på någon som gått, väntar alltid för länge."

Mycke snack här! Posten suger och det är ett faktum, de som lämpar av kollina är ju så jävla jäktade så skulle man stå och räkna ett trettiotal kollin så skulle de ju slå ihjäl en.
Och vad det gäller posten i övrigt så tappar de bort min post hela tiden, trots gnällande till "chefer"(läs rövslickande, inkompetenta byfånar), de säger åt en att "vi ska hålla extra koll på din post nu" Yeah right..... Hur dum ror dom att jag är??? nästan 2 miljoner människor att dela ut post till och då ska de holla koll på min.....!?
Två saker måste jag dock säga att de är riktigt bra på! Ta ut hutlösa priser och senarelägga utdelningstiderna(för den post som kommer fram d.v.s)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar