ANNONS
Annons

Cyberphoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har köpt två kameror + objektiv och lite krimskrams under två år där och de har vid varje mail eller telefonsamtal lyckats ge ett mycket bra intryck. Personligt och kunnigt bemötande ...!

Jag tycker också att Cyberphoto har skött sig jättebra de gånger jag handlat där. Snabbt, kunnigt och hyfsade priser.

Men jag stämmer inte in i hyllningskören angående chokladbitar i paketen. Visst är det ett fiffigt kommersiellt trick att göra kunden på gott humör vid paketöppnandet, men egentligen är det lite oseriöst. Sänk då hellre priset på produkten med en tia, eller skicka med någon pryl som har med foto att göra.

(Jajamen, jag ogillar McDonalds leksaker också...)

Leveranstid?

Edit: Alltså, när man blir sugen vill man ju inte att det tar för lång tid, ju.

Senast ändrad:
Som fd utlandsvensk tänker man tillbaka på IKEAs svenskbutik. Försökte alltid hitta på en ursäkt att åka till IKEA så man kunde äta lax eller köttbullar och efter kassorna bunkra upp med flera kilo svensk choklad, bilar etc etc.

Mycket smart ide.

Kan bara instämma i Cyberphotos superba service!! Grymt snabbt och trevliga i telefon. Kommer helt klart att handla där fler gånger.

Mange

Jag är nog den enda som inte faller in i hyllningskören tror jag. Jag frågade om jag kunde använda mitt befintliga kort från handelsbanken finans. Dels gick det inte och dels kunde de inte svara på varför. Svaret blev i praktiken att ansök om ett nytt om du ska handla. Det bidde ingen 7D där... inget annat heller vare sig nu eller i framtiden tror jag.

Jag upplever scandinavian som betydligt bättre. De är som en vanlig butik ungefär fast för långt bort från min bostad :)

Mvh
Maverick

Ne nu e jag lite besviken på dom oxå. ställde en fråga till dom i Tisdags o har ännu inte fått något svar... :(
Va en ganska enkel fråga så det borde inte vara något problem för dom att svara tycker man :/

Fast vid tidigare frågor har dom svarat snabbt, så jag e ganska nöjd med dom iaf *S*

Inte bara choklad hos Cyberphoto...

Cyberphoto har ett gott rykte, och det är säkert ingen tillfällighet. De sköter sig säkert i 99% av fallen. Normalt sett bra och snabb service.
Men! Jag köpte en Minolta 7i för knappa två år sedan som strulade ganska omgående. Cyberphoto var snabb med att skicka blanketter och porto. Minolta tog 5 veckor på sig att åtgärda. Sedan hände samma sak efter ytterligare ett halvår, med samma procedur.
I somras lade den av helt och hållet, och då rekommenderade Cyberphoto byte till verkstaden. Vid ett tredje felvar enl Cyberphoto normalt att man bytte produkten. Denna gång anlitades en ny verkstad, och de skickade den till Tyskland, och den kom hem repararerad en tredje gång. Nu börjar tvisten med Cyberphoto för min del. De och jag var först överens om att ett tredje fel borde bli byte, eller kreditering. Men det var före versktaden tog hand om den. När den väl var repad, så hävdade de att det rörde sig om olika fel, och att man då reparerar. Verstaden hade verifierat för Cyberphoto att det rört sig om olika fel. När jag kontaktade verkstaden, så visste de inte vad som gjorts i Tyskland, och vad som åtgärdats vid de två tidigare tillfällena hade man naturligtvis inte en aning om. Den hade ju inte varit hos dem!
Om olika elektronikfel är att betrakta som ett eller separata fel kan man ha olika synpunkter på. Men att ändra ståndpunt under resans gång (när man inser att Cyberphoto själva och inte Minolta skall stå för fiolerna) samt att hävda synpunkter från verkstaden som uppenbarligen inte är sanna höjer inte trovärdigheten för Cyberphoto.
Nu skall jag lämna ärendet till reklamationsnämnden.

Inge Sehlin

Re: Inte bara choklad hos Cyberphoto...

Jan-Inge skrev:
Cyberphoto har ett gott rykte, och det är säkert ingen tillfällighet. De sköter sig säkert i 99% av fallen. Normalt sett bra och snabb service.
Men!

Nu har jag fått kontakt med den ursprungliga representanten hos Cyberphoto. Tyvärr hade mitt ärrende ramlat mellan stolarna. Representanten jag hade kontakt med i slutfasen kände tyvärr inte till alla detaljer. Cyberphoto och jag är nu tillbaka till var vi började, vilket är positivt för mig: De byter min kamera mot en likvärdig, och beklagar att det blivit missförstånd under resans gång.
För min del är Cyberphotos heder återupprättad, och jag är fortfarande en presumtiv kund.
Heder åt dem i slutändan!
//Inge Sehlin

Cyberphoto är kanonbra...

Angående godiset så svarar Cyberphoto så här (Jo, jag gjorde det...mailade dom...:)

Hej johan.

Vi har inga speciella regler ang godiset.
Vi skickar med godis i stort sett alla paket men ibland missar våra packare av bara farten, det har också hänt att godiset tagit slut på lagret... mest pga av vår hungriga personal.

I brev skickas det i regel aldrig godis.

Med vänlig hälsning
Mats

Fick två dubbeljapp och två dubbeldaim.
Kameran på laddning, japp i ena och bruksanvisning i andra handen (perfekt).
Cyberphoto är bäst!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar