Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

CS hjälp..?

Produkter
(logga in för att koppla)

Pollock

Aktiv medlem
Hello!

Jag försöker lära mig ps cs3, försöker läsa (både i böcker o på nätet) men blir ofta snabbt uttråkad. I min trisstess kom jag på att det kunde vara intressant att höra hur andra, förmodligen skickligare fotografer, tyckte att jag ska redigera en bild. Tex om jag ska ljusa upp nått, färgbalans, osv

hur tycker du att jag ska förbättra min bild?
 

Bilagor

  • dsc05288-edit_1.jpg
    dsc05288-edit_1.jpg
    94.9 KB · Visningar: 183
Saker som du skulle kunna göra:
* Ge huset en mer subtil men ändå mindre tråkig (nu är huset ganska kontrastlös) toning/färg/kontrast
* Ta bort lite av solljuset med hjälp av att öka kontrasten, men inte allt för mycket
* Bearbeta fram något sätt att få kråkorna att framhävas i bilden så dem blir huvudobjekt
* Radera bort störande telefonlinjer, dock inte alla

* Möjligtvis en svartvit överläggning på några procent kanske

Det borde ge dig lite att jobba med. Se till att du förstår vad du gör så ska det inte vara några problem!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.