Annons

Cotton carrier

Produkter
(logga in för att koppla)

Dykhjelm

Aktiv medlem
Någon som provat Cotton Carrier?
Går ofta (varje dag) promenader med stavar i naturen. Skall kameran med så är det ryggsäck som gäller.
För ett par dagar sedan så fick jag se 4 tranor på en åker en bit bort. När kameran väl var uppe ur ryggsäcken så var tranorna långt borta. Och Rågeten igår som hoppade så elegant i säden var långt borta när kameran var framme.
Tror att Cotton Carrier kan vara något för mig. Tacksam för åsikter.

Någon som provat Cotton Carrier?
Går ofta (varje dag) promenader med stavar i naturen. Skall kameran med så är det ryggsäck som gäller.
För ett par dagar sedan så fick jag se 4 tranor på en åker en bit bort. När kameran väl var uppe ur ryggsäcken så var tranorna långt borta. Och Rågeten igår som hoppade så elegant i säden var långt borta när kameran var framme.
Tror att Cotton Carrier kan vara något för mig. Tacksam för åsikter.

Har köpt den. Fungerar bra.

Är det någon som har använt den vid skidåkning?
Skulle vara trevligt om det funka att spänna fast kameran kortare sträckor för att slippa stoppa ner kameran i ryggsäcken

Jag använder Cotton Carrier när jag är ute och cyklar. Ja, även när jag är ute och går. Jag skulle inte klara mig utan den. Fick tipset här på Fotosidan. Kan inte se någon orsak till att den inte skulle fungera när du åker skidor. Kanske det kan bli lite "slängit" om du har stort tungt/långt objektiv monterat.

Tänkte mig i första hand för utförsåkning. Tycker inte att metoden att ha den innanför jackan fungerar av några anledningar.
Ska jag åka så tål jag inte att det är nått som slänger lite gran vilket det gjort när jag haft den innanför jackan.
Sen har jag en tendens att kunna bli väldigt varm vilket ofta genererar en hel del fukt innanför jackan vilket inte är så bra för kameran

Jag kortar remmen så att den fortfarande går över hjälm o skidglasögon.
Hängde den med 80-200 som låstes genom att släppa ner det i byxorna.
Bara öppna jackan o fota, ibland får man vänta in att imman skall klarna.
Förutom 80-200, används antingen 85/1,8 lr 17-35

Funkar kanon men man bör inte ha nackproblem.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto