Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Cosina af 19-35 1:3 5-4,5

Produkter
(logga in för att koppla)
Skall du köpa är det absolut rimligt. Skall du sälja kan du nog gå upp några hundringar.

Vad menar du funkar bäst med manuellt hus och tri-x. Jag tänkte köra den på min D100. Skulle det inte funkar. Jo jag vet att kvaliten inte är den bästa, men i väntar på att jag får råd med något bättre.....

visst fungerar den på d-etthundran. jojo, jag menade bara att den nog är smartast att behålla fastskruvad på din f80:a.

Tjena

Har motsvarande objektiv (soligor 19-35) som jag använder på min D100. Det funkar bra, även om jag precis som du använder det i väntan på att köpa något bättre.

Ja, det funkar absolut okej. Den är skarp för sitt pris, nedbländad är den mycket bra. Närgränsen är rätt dålig, men det är ingen jättegrej för mig. Sen är den väldigt plastigt byggd, samt har roterande frontlins när man fokuserar. Men för det priset får man mycket för pengarna!

Pablo> Kollade precis på det objektivet. Skulle jättegärna se lite testbilder och se hur perspektivet ser ut när man använder den med D100an samt höra vad du tycker om det när du testat ett tag!

Objektivet är obehagligt plastigt. Men optiskt är det väldigt bra för de pengarna. Speciellt om man bländar ner ett par steg.

Pablo> Kollade precis på det objektivet. Skulle jättegärna se lite testbilder och se hur perspektivet ser ut när man använder den med D100an samt höra vad du tycker om det när du testat ett tag!

ge mig en vecka, så får du bilder som du kan leka med i panotools.

har aldrig fotat fisheye förrut / kan funka för "jag har en flaska Cristal i handen och munnen full av platina"

pablito skrev:
ge mig en vecka, så får du bilder som du kan leka med i panotools.

har aldrig fotat fisheye förrut / kan funka för "jag har en flaska Cristal i handen och munnen full av platina"

Haha.. jag tänkte nog inte fixa distorsionen alls utan är mer intresserad av fisheye-effekten. Jag skulle vilja se hur mycket effekten blir på en D100, samt kolla hur bra den är optiskt. Men jag väntar spänt för att höra dina åsikter om sigman!

mmm, nån måste ju höja kvaliten på klubb-bilderna här i stan. Finns inte så mycket tittvärt, trots att klubbarna är fullpackade med kids varje kväll. yeeh.

för mig blir det bara filmfestivalen. "The Cooler" ikväll.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar