Annons

CompactFlash minnen.

Produkter
(logga in för att koppla)

ddeeds

Avslutat medlemskap
Hallå där.

Jag kollar lite på att köpa ett nytt minne till min kamera, är det något man bör tänka på förutom storleken på minnet? Jag såg att de finns även hastighet på minnet, påverkar det hur snabb kameran blir?

Mvh
Johan
 
Jag hittar inte min kamera där. EOS 350D
Den finns där men eftersom det är en äldre kameramodell uppdateras inte testerna med alla nya minneskort som kommer.

Klicka på testing archive en liten bit ner i texten och leta upp din kamera eller klicka här för en direktlänk.

Du kommer att upptäcka att det finns ingen anledning att köpa snabbare kort än Sandisk Ultra II eller liknande eftersom kameran sätter gränsen. Bara om du tar väldigt många bilder och tankar ur bilderna via en kortläsare eller snart planerar att köpa en ny kamera kan det möjligen finnas någon anledning att köpa något vassare. Personligen har jag varit supernöjd med just Sandisk Ultra II i en liknande kamera men jag kan garantera dig att jag fick betala mycket mer för dem än du behöver göra nu ;-)

Beroende på hur mycket minne du vill ha kanske det går att hitta någon som säljer ett knippe sådana kort billigt...

Själv har jag bara ett på 2 och ett på 4 GB men då de är så billiga nya är det inte värt besväret att annonsera.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.