Annons

CapTec PC-dator

Produkter
(logga in för att koppla)

Hurtlund

Aktiv medlem
Har mina funderingar på att köpa CapTec PC-dator från Scandinavian Photo, men är lite tveksam till att köpa dator på postorder.Någon som köpt och använder CapTec:s datorer hoppas jag vill dela med sig av erfarenheterna. Tackar på förhand i så fall. Mvh Arne
 
Jag har köpt en CapTech 2,8Ghz Core i7, 860 Quad från Scandinavian Photo. Köpte den för ca 2 månader sedan och är i stort sett nöjd med den.
Den har tyvärr redan varit inne på service då en hårddisk gick sönder efter några veckor.
 
Jag tycker de verkar väldigt dyra, motsvarande maskiner kostar flera tusenlappar mindre hos Inet eller Komplett.

Captech i5 750/4GB/2x500GB/GTX240 13995kr
Inet eXtreme Gamer i5 750/4GB/1TB/GTX275 11990kr
Inet eXperienced Gamer i5 650/4GB/1TB/GTX240 9990kr
Komplett Gamer i30 (ungefär som eXtreme Gamer) 11995kr
Komplett Home i55 i5 750/4GB/1TB/GT220 9990kr

Alla inkl Windows 7 x64, antingen Professional (Captech) eller Home Premium (Inet och Komplett). Captech kommer med Bluray-läsare, det kostar 650kr extra hos Komplett. W7 Professional kostar 220-280kr extra hos Komplett.

Skillnaden mellan Captechs i5 och Komplett i55 är löjligt liten förutom på prislappen. Du kommer inte märka någon skillnad i prestanda för bildredigering, det kan jag lova dig. Om du vill kunna spela ordentligt bör du ändå byta grafikkort, de billigaste GT-korten är inte speciellt vassa.
 
Ja, jag tror säkert också att man får "mer" dator för pengarna om man köper från t.ex Inet. Dessutom kan man då beställa den precis som man vill ha den. Min förra dator köpte jag från Inet och min nästa dator kommer jag nog också att köpa från Intet då de är billigare (fastän jag inte alls är missnöjd med min nuvarande CapTech dator).
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.