Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canons nya Extender 1,4x III
- Trådstartare Manders
- Start datum
p1ersson
Aktiv medlem
Canon har på nytt uppdaterat sin extender 1,4x. Någon som vet eller kan räkna ut om AF nu kommer att fungera över alla bländare med Canon 7D och 500/4?
// Manders
Den kommer att fungera med alla bländare på objektiv som hör största bländare på 4.0 eller större.
/Johan
fredrikb81
Aktiv medlem
Men det är väl heller inte unikt för den nya modellen utan har fungerat även på modell I och II?
Så länge största bländare blir 5,6 med extendern monterad så ska det fungera är vad jag har förstått.
Så länge största bländare blir 5,6 med extendern monterad så ska det fungera är vad jag har förstått.
Anders Östberg
Guest
Canon har på nytt uppdaterat sin extender 1,4x. Någon som vet eller kan räkna ut om AF nu kommer att fungera över alla bländare med Canon 7D och 500/4?
// Manders
Det är precis samma funktion som med tidigare versoner av extendern.
Formuleringen "fungera över alla bländare" förstår jag kanske inte riktigt, AF mäter med öppen bländare så det behöver bara fungera på största bländare.
apersson850
Aktiv medlem
Och så är det med alla Canon EOS, utom 1D-serien, som har en linjär sensor i mittpunkten som fungerar redan vid f/8.
Men då är vi tillbaka på samma mätkonfiguration som fanns i EOS 650 år 1987.
Men då är vi tillbaka på samma mätkonfiguration som fanns i EOS 650 år 1987.