Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon telekonvertet me EF objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

Ilves

Aktiv medlem
Hej
Fått tipset att köpa telekonverter samt det billiga L objektivet upp till 200mm

Undrar om någon provat å köra telekonverter med canon ef objektiven? Har ett 200mm EF hemma nämlich.

Funkar det eller man bör spara till ett L objektiv (4 e väll siffran efter L:et)

Tänker mest på min lilla ekonomi. Det ska sitta på en 350d
 
Billiga L-objektivet upp till 200mm = EF 70-200/4L ???

1.4x konvertern fungerar med bibehållen AF på 70-200 zoomen.

Den kombinationen fungerar utmärkt.

Konvertern fungerar bara till L-objektiv från 135mm och på de flesta L-zoomar (tele). Dvs har du ett EF 80-200/4-5.6 så fungerar konvertern INTE.

För att röra till det så kallar Canon sina konvertrar för extenders.
 
okok menar billigare! =)
Ok så då e det å spara runt 6 papp för objektivet å runt 3500 för extendern...

Tänkte böja me extendern och sen skaffa objektivet men aja

Tanken va god=)
 
kper du Icke Canon extender/konverter så passar det icke L-Objektiv oxå.... vågar inte uttala mig om dom är sämre eller inte.
 
Kenko har en fin converter som alla objektiv passar på. Har t.o.m använt den på mitt sigma 18-50 2,8 p.g.a yttre omständigheter vid sportfoto.
 
har bokat en 350d på elgiganten nu hade riktigt bra pris där tyckte jag med lenskitet. så ska jag bara kolla upp extenders. och se lite i den djungeln
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.