nikitin
Aktiv medlem
DPR år nu klara med sin utvärdering av G7 X, http://m.dpreview.com/reviews/canon-powershot-g7-x
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
En viktig fråga:
Står i valet o kvalet om G7X och G16.
Om man ändå inte ska skjuta med full upplösning på "extrakameran" som detta blir.
Är G7x ändå bättre om man plåtar med ca 12 MP istället för max ca 20
Eller är det då bättre att gå på G16 o köra full upplösning?
Tacksam för snabbt svar!
...på väg till affären.
//Stefan
Anders! Det jag egentligen vill (det var ett väldigt långrandigt sätt att beskriva det i mitt förra inlägg ) är att kunna lägga exponeringskompensationen på tumhjulet och inte behöva befatta mig med det dedikerade vredet!
Fokus i glödlampsljus: kameran var med på julafton och det blev lite blandat skarpa och oskarpa bilder. Å andra sidan så förväntar jag mig inte så mycket annat i den situationen, svårt att bedöma om det är ljuset eller slutartiderna (som var ganska långa) som är orsaken. Men det mesta blev helt OK skarpt med hänsyn till situationen tycker jag!
Skärpa generellt: utan att vara vetenskaplig på något sätt så tycker jag att den är bra på min kamera. Å andra sidan så är det en kamera som jag tar "snapshots" med vilket återigen kanske lite påverkar förväntningarna. Men det är inte så att den är dålig så att jag noterat det!
Hälsningar
Magnus
Det hittills enda som jag stör mig på är att om jag använder auto ISO och läge P vid max tele får jag slutartider på 1/100s och runt bländare 2.8 och lämpligt ISO för detta. Men om jag väljer Av istället vid vid auto ISO och max tele får jag slutartid 1/200s och därmed högre ISO. Jag har kontaktat Canons support om detta och dom skulle återrapportera detta för en (förhoppningsvis) kommande firmware uppgradering.
Kolla manualen sid 196. Det finns begränsningar för klippens längd.
Sannolikt når du gränsen på max 4GB. Den gränsen gäller för i princip alla kameror eftersom minneskortet är formaterat med FAT32 som har en maxgräns för filer på 4 GB.
Kolla manualen sid 196. Det finns begränsningar för klippens längd.
Sannolikt når du gränsen på max 4GB. Den gränsen gäller för i princip alla kameror eftersom minneskortet är formaterat med FAT32 som har en maxgräns för filer på 4 GB.