Annons

Canon Powershot A 60

Produkter
(logga in för att koppla)

anjjja

Aktiv medlem
Nå, vad tycker ni om den kameran? Vill gärna ha lite åsikter eftersom jag planerar att köpa den. Vill veta så mycket som möjligt om era åsikter! :)
 
Jag har testat den lite då en familjemedlem, ej under samma tak, har skaffat en. För att jämföra med andra digitalkameror jag testat är den bättre.

Jämfört med Konica ex har det fler funktioner. Man ex köra exponeringsprogram; halvmnuellt, manuellt och helmanuellt.

Jämfört med Nikon Coolpix 880 som jag testade för snart två år är bilderna helt klart bättre, även om de inte ger samma känsla som negativ film.

Skulle tro att batteritiden också är bra. Där har jag inget att rapportera mer än att Canon G2 har bra prestanda. A60 andvänder standard R6/AA batterier vilket är bra. Skulle rekommendera att köpa 1800 el 2000 mA för att få extra kapacitet.

Om du kör Mac så fungerar den fint med iPhoto. Programmen som medföljer behövs inte.

Det jag inte tror att den är så bra är tiden mellan bilderna, om det är viktigt. Kanske kan man kör i ett serie-läge och ta ett par bilder i streck, så fungerade Nion 880. Har inte testat det men A60.
 
Jag hade en A40. Vilken A60/A70 är efterföljare till, och var mycket nöjd med den. Det största problemet var igentligen att jag saknade större manuell kontroll, men det har ju A60n. Annars tycker jag att den räcker långt, speciellt om man inte ska göra stora utskrifter. Blixten kan vara lite klen, men vilken inbyggd blixt är inte det.

Kameran kan också vara lite obra på att välja vitbalans inomhus, men det kan du ställa manuellt, utomhus är det bra.

Som sagt, jag var väldigt nöjd med min, enda skälet till att jag bytte var väl att jag fick en Olympus E-10 väldigt billigt och behövde sälja den för att kunna byta upp mig.

Några tillägg
Batteritiden är suverän, speciellt med 4st 1800mah batterier i. Den bara gick och gick.

Den kan vara aningen långsam mellan bilderna, Men den ska klara upp till 2.6 bilder /s upp till 6 bilder.
 
Senast ändrad:
Har en arbetskamrat som köpt kameran...
Jag har själv sett bilderna och det är kanonbra.
Ett litet + är att videoklippen är av mycket god kvalité (max stl 600x480).
Jag har själv en Canon G2 (dyrare och mer funktionalitet) där klippen inte alls blir lika bra.

Det enda negativa med kamera är att den är mycket svår att få tag i på nätet. Du måste nog köpa den i butik om du vill ha den nu. På scandinavianphoto.se var det t ex 48 person i kö för att köpa denna kamera förra veckan.Samma scenario hos andra näthandlare.

Du när du väl har lyckats få tag i den så blir du nog inte besviken...


mvh /Fredrik
 
Hej

Låter som en bra kamera och att det blir till att ta fram tålamodet o vänta på leverans. Ring redan i morgon till de som säler kamror.

Jag har en lista på web affärer på min hemsida www.roine.nu och det finns även här på fotosidan. Hegetorns osv kan ha den.

Roine
 
Hej

Det är det i regel, men gör inte misstaget att pga stress o otålighet göra nått dumt inköp.

Har du nu gjort så seriös research som du nu gjort så gäller det att stå ut..

Vi som beställde tex Scan dual III eller Canon d30/d60 vet att upp till 5 månader kan man få vänta, eller som för scannern, 1 månad.
 
Nejdå, jag köper inte på impuls :)
I regel? Varför tar det så lång tid då? Det är ju ganska stor skillnad mellan några dagar och 5 månader. Man borde väl få besked om när grejorna kommer/ ska komma?
 
Hej

Beskedet får du då du beställer, Cyberphoto har varit bätte på det än Scandinavian. På scandinavianphoto så ser man bara att det är restnoterat. Men man ser i båda fallen om de finns i lager.
Det bästa är att ringa runt.

Att vi som beställer en D30/60 fick vänta beror på att Canon inte kunde tillverka i den takt det gick att sälja, men vi informerades och blev placerade i kö.


Roine
 
Så, om det står att den finns i lagret så borde den bli levererad inom några arbetsdagar?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.