Annons

Canon PIXMA-skrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

piix

Aktiv medlem
Är det värt att lägga ut det dubbla för en Canon PIXMA IP8500 istället för en IP5000???

Är det så stor skillnad att man kanske ångrar sig? Båda verkar ju vara kompetenta skrivare...

Finns det någon som äger eller har testat någon av dessa, och kan ge positiv/negativ kritik?

Tacksam för svar.
 
Den dyrare modellen har en display plus att den kan skriva ut mottagna bilder via IR från mobiltelefoner.
Den skriver ut A4 på 35s istället för 2minuter.

Testat bägge. Blir en 5000 för mig, inget behov av ovanstående funktioner.
 
piix skrev:
Är det värt att lägga ut det dubbla för en Canon PIXMA IP8500 istället för en IP5000???

Är det så stor skillnad att man kanske ångrar sig? Båda verkar ju vara kompetenta skrivare...

Finns det någon som äger eller har testat någon av dessa, och kan ge positiv/negativ kritik?

Tacksam för svar.

Beställde en IP8500 efter att testat IP5000 och 4000. Alla skrivare är väldigt bra, men färgmättnaden på IP8500 är några strå vassare. Bilden får ett större djup.

Skillnaden mellan IP5000 och 4000 är obefintlig. Den bild jag använde för testutskift var: http://www.fotosidan.se/obj/photo/3ffb119e72d13.jpg

Så har man pengarna köp IP8500, men annars skulle jag köpa 4000 för den går ju att köpa för 1450 kr.

Ett test har dock varit lite missnöjda med IP8500, men av testet så verkade det vara testaren som var problemet till en del.

Niklas
 
Tack för svaret!

Slängde in en beställnig på 8500 tidigare under dagen och hoppas jag blir nöjd. Vill ha något riktigt proffsigt att kunna printa bilder snabbt till agenturer...tror den funkar. Min nuvarande Epson äter mycket bläck...för mycket.

Jag har inte sett någon som testat denna. Har du tips?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.