Joakim A
Aktiv medlem
Allemyr skrev:
Nu hänger inte jag med på vad som menas, fungerar inte Pentax kameror tillsammans med objektiv som har HSM/USM motor, varför, alltså autofokusen?
Du velar lite mellan Pentax/Canon K10D/30D, som sagt är Pentax K10D än bra kamera som har fördelar mot 400D, dock mot 30D som på vissa ställen kostar mindre, så är det bildstabilisering som fattas.
Själv har jag en 400D tycker den blir go å hålla i när man har batterigreppet på, men utan tvekan är ju 30D mkt bättre där. Paketet som Victor skriver om tycker jag låter bra. Bildkvalité mässigt är inte Canon's 100 lika bra som d andra, men detta är små petetesser eftersom den knappt är märkbar, mkt bättre byggkvalité får du dock med 100:at.
Du får helt enkelt tänka efter vilka objektiv du saknar bildstabilisering med, är det d fasta objektiven, så är det ju bara att beklaga om du annars tycker om Canon's system, då detta ej är möjligt, (menar objektiv så som 50 1.4, 85 1.2, 24 1.4, 85 1.8 osv).
Sigmas modellutbud för Pentax innehåller inga HSM-modeller, dvs HSM finns inte för Pentax.
Själva byggkvaliteten är jag inte rädd för, har hållt i en 400D och tycker den känns bra. Jag är endast amatörfotograf och har även rätt små händer, så den passar mig perfekt.
// Jocke