Annons

Canon i865 skrivarproblem

Produkter
(logga in för att koppla)

kvarmans

Aktiv medlem
Jag har problem med utskrifterna på min canon. dom blir både för mörka och vissa blir gula i färgen. Har ingen aning om vad jag har gjort eller om det är jag som inte tänkt på det tidigare. Är det nån som har en lika skrivare men som funkar bra så får ni gärna svara eftersom jag behöver bilder innan jul.

Fungerar alla färger, min beckar igen ibland om den får stå oanvänd en tid. Åtgärd som är enkel, gör ett worddokument med bokstäver i alla
färger så ser du om någon färg inte fungerar. Kör det dokumentet många gånger så kan funktionen komma igång.

Finns det inte testsida att skriva ut i skrivarkontrollen? Brukar finnas just för att testa om något beckat ihop.

Plocka ur alla färgpatroner, även skrivarhuvudet och spola skrivarhuvudet under varmt vatten tills det inte färgar av sej. Ta inte på kontakterna på sidan och låt den torka bra, sätt sedan tillbaka färgpatronerna och kör rengörning med tillhörande program, så bör det fungera bra igen.
Kör själv stora volymer med papper genom skrivaren och fyller patronerna själv, så det behövs rengöring ibland.
Lasse P

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar