beta75
Aktiv medlem
Efter någon månads användning av G10 så kan jag bara konstatera att det är den bästa kompakten jag använt. Jag var lite orolig för "bruset" men den oron var helt onödig. Min erfarenhet är att just de extra pixlarna gör att varje individuellt "bruspunkt" blir så liten att det inte går att upptäcka i normal användning. Även om bruset syns i 100% i PS så syns de inte i de trycksaker som jag publicerat bilderna i och inte på skärmen i normala upplösningar.
Jag har testat kameran mot LX3 och G7 och det är stor skillnad i praktisk användning.
Den stora "propplösaren" kom i och med Adobe Camera Raw 5.2 så man kan köra Rawbilder på ett rationellt sätt. Jag använder ACR DNG converter och sen CS3.
Jag får känslan av att det inte finns så många som faktiskt köpt kameran som är missnöjda utan det mest är skeptiker som läst internet recensioner.
Jag har testat kameran mot LX3 och G7 och det är stor skillnad i praktisk användning.
Den stora "propplösaren" kom i och med Adobe Camera Raw 5.2 så man kan köra Rawbilder på ett rationellt sätt. Jag använder ACR DNG converter och sen CS3.
Jag får känslan av att det inte finns så många som faktiskt köpt kameran som är missnöjda utan det mest är skeptiker som läst internet recensioner.