Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon G1 X mk II
- Trådstartare nikitin
- Start datum
nikitin
Aktiv medlem
Exempel bilder från G1 X mk II, finns nu den Canons Japanska sida, synd bara att dessa är alla fotograferade med ISO 100, och inte 3200...
För dig vars japanska är lite ringrostig, http://translate.google.com/transla...cam/lineup/powershot/g1xmk2/image-sample.html
För dig vars japanska är lite ringrostig, http://translate.google.com/transla...cam/lineup/powershot/g1xmk2/image-sample.html
J O Härnström
Aktiv medlem
Kameran är säkert kompetent.
Men den är stor, klumpig och tung. Med den externa sökaren blir kameran direkt otymplig och vitsen med att vara en kompaktkamera försvinner.
Det finns systemkameror som är kompakta och slår denna klump på alla fingrar.
Men den är stor, klumpig och tung. Med den externa sökaren blir kameran direkt otymplig och vitsen med att vara en kompaktkamera försvinner.
Det finns systemkameror som är kompakta och slår denna klump på alla fingrar.
AFJ
Aktiv medlem
Jag tror EOS-M och G1 X tilltalar ganska olika marknader.
G1 X köper man väl för att det är en "allt-i-ett" lösning.
Jag tycker G1 X är lite för dyr för att vara intressant och skulle hellre välja en 100D med lämplig glugg om jag var i marknaden för något allround, bra bildkvalité och inte behövde något som går ner i fickan.
G1 X köper man väl för att det är en "allt-i-ett" lösning.
Jag tycker G1 X är lite för dyr för att vara intressant och skulle hellre välja en 100D med lämplig glugg om jag var i marknaden för något allround, bra bildkvalité och inte behövde något som går ner i fickan.
Fredrik AVT
Aktiv medlem
Hur hur denna står sig mot Sony RX100I/II ?
Skiljer sig sensorn? Vilken kan ha bäst bildkvalitet?
Detta återstår givetvis att se, men sensorn har mer än dubbla ytan och ljusstyrkan är ungefär samma på bidvinkelsidan men högre på telesidan så överlag talar detta för bättre bildkvalitet i allt annat än optimalt ljus. Däremot har Canon alltjämt svårt att få till samma DR vid låga ISO som Sonysensorer i samma storlek så det är möjligt att de är ganska lika i DR vid låga ISO trots Sonyns mindre sensor.
Intressant blir att se AF hastigheten - har Canon fått till det den här gången?
nikitin
Aktiv medlem
Story of the PowerShot G1 X Mark II Development , 6MB PDF-fil.
nikitin
Aktiv medlem
Verkar högintressant tycker jag, förutsatt att den har uttag för extern mikrofon - någon som vet?
Enligt denna sida skall den tyvärr inte ha någon ingång för extern mikrofon.
hundraett
Medlem
Enligt denna sida skall den tyvärr inte ha någon ingång för extern mikrofon.
Så synd, om så. Hade varit den ultimata semesterkameran med familjen, fiske- och fjällturer mm. Tycker inte att den ersätter systemkameran nu. Den förra föll på den usla närgränsen. Med lite tur och medvind kanske ljudet är ok ändå, men knappast troligt.
nikitin
Aktiv medlem
Manualen till G1 X mk II finns nu att ladda ned från, http://gdlp01.c-wss.com/gds/1/0300014281/01/psg1x-mk2-cu-en.pdf