digitalambivalens
Aktiv medlem
Hej!
Vad tycker ni är rimligt att betala för en Canon FD 50mm 1.4 analog-plugg?
Vad tycker ni är rimligt att betala för en Canon FD 50mm 1.4 analog-plugg?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lasses fotofynd begär 900-1600kr beroende på modell och skick så det är väl ett utgångsläge.
Har en sån i mitt analoga stall och där tycker jag den är riktigt trevlig, och tycker även den levererar på m43kameror, men över 800 hade jag nog inte betalat om min avsikt var att använda det digitalt.
Yes, avsikten är att använda det digitalt. Kanske en liten chansning, men jag är nyfiken på hur den gör sig på min 5D:a.
Yes, avsikten är att använda det digitalt. Kanske en liten chansning, men jag är nyfiken på hur den gör sig på min 5D:a.
Jag skulle inte rekommendera detta då det inte finns någon optimal adapter för detta.
Dessutom kostar ett nytt 50/1.8 Inte mer än en tusenlapp, och.då får du full funktionallitet hos kameran.
Om du vill adoptera manuellt fokuserad objektiv skulle jag istället rekommendera att tex använda m42 fattade objektiv.
Gört bara, kul o exprimentera med foto! Finns några bilder på min blogg som jag tog i helgen http://www.fotosidan.se/blogs/kvix/gammalt-med.htm
Adaptern köpte jag nog på kaffebrus.com (anledningen jag köpte det var att det fanns äldre objektiv i familjen redan)
Mvh//
Magnus