Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon FD 50mm 1.4 analog

Produkter
(logga in för att koppla)
Lasses fotofynd begär 900-1600kr beroende på modell och skick så det är väl ett utgångsläge.

Har en sån i mitt analoga stall och där tycker jag den är riktigt trevlig, och tycker även den levererar på m43kameror, men över 800 hade jag nog inte betalat om min avsikt var att använda det digitalt.

Har en sån i mitt analoga stall och där tycker jag den är riktigt trevlig, och tycker även den levererar på m43kameror, men över 800 hade jag nog inte betalat om min avsikt var att använda det digitalt.

Yes, avsikten är att använda det digitalt. Kanske en liten chansning, men jag är nyfiken på hur den gör sig på min 5D:a.

Yes, avsikten är att använda det digitalt. Kanske en liten chansning, men jag är nyfiken på hur den gör sig på min 5D:a.

Jag skulle inte rekommendera detta då det inte finns någon optimal adapter för detta.

Dessutom kostar ett nytt 50/1.8 Inte mer än en tusenlapp, och.då får du full funktionallitet hos kameran.

Om du vill adoptera manuellt fokuserad objektiv skulle jag istället rekommendera att tex använda m42 fattade objektiv.

Jag skulle inte rekommendera detta då det inte finns någon optimal adapter för detta.

Dessutom kostar ett nytt 50/1.8 Inte mer än en tusenlapp, och.då får du full funktionallitet hos kameran.

Om du vill adoptera manuellt fokuserad objektiv skulle jag istället rekommendera att tex använda m42 fattade objektiv.

Tack för rådet. Har redan köpt en fd-adapter så jag testar nog i alla fall. Jag har också 50mm 1.8. Jag tycker mest att det ska bli kul att testa en gammal analog glugg. Vi får se hur det blir.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar