Annons

canon eos300 vs. minolta 505si

Produkter
(logga in för att koppla)
Minolta dynax5

Har ägt Minolta 505si sedan den kom ut på marknaden,men böt till en dynax5 i slutet av augusti.
Den har utöver det som 505si har:metall bajonett,skärpeljuskontroll,mkt snabb autofokus,7 autofokus punkter samt att den är väldigt smidig.
Mitt tips är att du tittar på den,den kostar inte mkt.mer än 505:an klart prisvärd.
Mvh Mats

Jag hade samma problem som du i våras. Gick ner till Expert på orten, kände o pillade o frågade. Jag hade turen att få prata med kunnig och samtidigt mycket förstående personal.

Precis som du stog också mitt val mellan Canon 300, Minolta 505si, Pentax ? och Nikon ?. Mitt slutliga val stod mellan Canon och Nikon. Mycket pga att jag ville ha en kamera att "växa" i och med. Beg.marknaden är ju störst till dessa två och jag har en känsla av att dessa är mer kvalitetsinriktade (men inte nödvändigtvis).

Men, efter att ha pratat mer ingående med personalen (fotosidan.se fanns inte då) om dessa kameror, föll mitt val på Canon EOS 300, med Sigmazomarna 28-105mm F3.8-5.6 och 70-300mm F4-5.6 med macrofunktion, gick loss på ca 6000:-. Det första jag köpte som tillbehör var just UV-filter till båda objektiven. Sedan tidigare hade jag ett stativ så därför var det självklart att efter ett tag köpa till en fjärrutlösare. Nästa tillbehör kommer att bli vertikalgrepp, diverse filter, större väska och något senare ett vidvinkelobjektiv på 20mm.

Så om du nöjer dig med att bara fotografera lite lagom (ej "växa" vidare på lite enklare sätt) så spelar det nog ingen större roll vilket kamerahus du väljer. Annars så är nog Canon eller Nikon att föredra.

Det är också möjligt att jag föll för reklamen: Kan nån kan Canon!!! :D

Mvh

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar