Anders74
Aktiv medlem
Skall du få någon som helst ordning på hur dina hus fokuserar så JA skicka in dina hus och få dom "nollade" då vet du ju åtminstonde att dina hus är OK. Får du sen problem med något objektiv så skicka in det med.
Har du inte tid att vänta 5 veckor som du skrev jag då får du väl leva med front eller bakfokus ;-)
PS: har själv åkt närmare 35 mil tur o retur två ggr med samma hus och samma objektiv ;-) och skall jag säga sanningen så borde jag faktsikt åka ytterligare en gång ;-)
//photographer
Jodå, jag har skickat in olika delar för justering ett flertal gånger och kommer säkert göra det igen. Det jag oppnerade mig emot var att det skulle vara helt meningslöst att analysera möjligeheten till mikrojustering. Som tillfällig lösning är det definivt bättre än ingen åtgärd alls, och även kalibrerade objektiv kan som sagt visa kvarvarande fel.
Var hittar du en verkstad där man kan boka tid och åka över med prylarna? Det verkar som ett betydligt trevligare alternativ än att skicka in allt och vara utan dem under kötiden.