Photocon
Aktiv medlem
Ja, så är det ofta med kvinnor, att de blir skarpare med åren. Men varför är hon ditt ex om hon har blivit skarpare?
Därför att jag blivit både vackrare och skarpare och hon inte ville stå i skuggan
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, så är det ofta med kvinnor, att de blir skarpare med åren. Men varför är hon ditt ex om hon har blivit skarpare?
Kanske självbesvarad fråga senast, Per?
Lite konstigt med 24-70 som sagt, men zoomar är alltid betydligt svårare att få "helt rätt". De innehåller u själva en hel del mjukvara ang. fokuseringen i elektroniken i objektivet. När det väl stämmer så är 24-70 absolut bäst i avsnittet 30-35mm tycker jag - om man tittar på helheten CA/LoCA/kontrast/skärpa/distortion.
Vilken kamera.. jag säger då bara det.
Har fotograferat en hel del handboll och sånt i mörka sporthallar.
Med min 400D fick jag ungefär 30% av bilderna skarpa där jag vill ha skärpan.
(Brukar köra med mittenpricken som fokuseringspunkt)
Sedan går det ju alltid bort en del bilder pga andra orsaker (bollen inte med i bild, alla spelare har ryggen åt kameran, osv osv).
På en match brukar det bli ca 300 bilder och av dessa sparar jag de som jag tycker vart bäst, ca 30 stycken.
Igår hade jag med mig min nya 7D. Inte en enda bild missade i fokuseringen !
Körde med utökad punkt (det där korset) samt AI servo, automatisk WB, ISO 4000 och största bländaren.
http://picasaweb.google.se/nilsson.hakan/20100103SGIFMAIF2619#5422533529340974770
I sporthallen var så mörkt så att det nästan var svårt att se med blotta ögat (i alla fall om man är över 40
För övrigt var det första gången jag använde en 1DMkIII mer under luppen. Måste säga att den i tonalitet, kvalitet per pixel är ganska överlägsen en 7D, interpolerad upp till samma pixelmängd som 7D ser filerna fanimej bättre ut vad gäller sammanhållenhet/valör. Tål även uppskärpning utan att spricka upp i för stora artefakter. Sk smart oskärpa på den efter rawbehandlingen och skalning tar fram detaljer som 7D missar eller har "sönder". Vilket jag inte hade trott.
Kan inte begripa att folk går och säljer sina 1DMkIII. Därmed inte sagt att 7D är dålig, bara att en 1DMkIII är jäkligt bra.
Nej, det säger kanske inte något för en som har bildforskning som sitt yrke ?du menar att dessa små bilder skulle säga någonting?
har du medvetet lagt skärpan på tränarens overall och inte i ansiktet där rimligen din mittpunkt ligger??
Nej, det säger kanske inte något för en som har bildforskning som sitt yrke ?
Att "medvetet lägga skärpan" någonstans under en handbollsmatch är inte lika enkelt som det låter, du får prova själv får du se.
Själv kan jag bara konstatera att kamerorna blir bättre och bättre.
Det vore knappast möjligt för en amatör som mig att fotografera handbollsbilder i en mörk sporthall för 10 år sedan.
Att avsluta en mening med två frågetecken tyder på viss irritation.
Detta kanske var en tråd för proffsen och i så fall ursäktar jag att jag la mig i den vetenskapliga diskussionen som pågår.
Jag drar mig tillbaka. Tack.
Hur ser exv 3200, 6400iso rawfiler ut från de två och med camera raw?
detaljer/upplösning/brus ?
Jag har ett sandisk-kort, Extreme Pro 32GB 90MB/s. Helt plötsligt vill inte 7D läsa kortet, utan hävdade att kortet var defekt.
Hur ser exv 3200, 6400iso rawfiler ut från de två och med camera raw?
detaljer/upplösning/brus ?