Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 7D

Hur verkar den ha stått emot snön när den smälte ??
kom det in väta vid blixten eller höll det tätt ,,,,,

Där var torrt idag iaf. Däremot hjulet man ändrar bländaren med var en evig källa på vatten. Menmen, tiden får utvisa om den lägger av eller inte. Tills dess testar jag på. Det värsta som kan hända är att jag får köpa en ny.
 
Hallelujah, julen är räddad och tillika verkar den bli vit även längst ned här på Österlen!! Återstår nu bara att de stora pågarna och töserna som visst har ett typ sorts möte i Köpenhamn blir sams också.
 
Konstigt

Håller med ovanstående....tycker att det är en katastrof...en bekant har 20d och den har bättre brusvärden på höga iso. I alla fall i CR

Märkligt! Tog lite bilder på 800 iso idag och jag har aldrig fått bättre bildfiler vid dessa ISO. Har kört 20D, 40D, 1DmkIIN! Tror inte jämförelsen är relevant. Mina motsvarande bilder (har tagit exakt samma typ av bilder vid samma ljus förrut) från de andra kamerorna ligger klart efter. Fast om man jämför bruset per pixel i 100% är det kanske inte bättre - men så kan man ju inte jämföra.

(Kör med DPP)
 
Märkligt! Tog lite bilder på 800 iso idag och jag har aldrig fått bättre bildfiler vid dessa ISO. Har kört 20D, 40D, 1DmkIIN! Tror inte jämförelsen är relevant. Mina motsvarande bilder (har tagit exakt samma typ av bilder vid samma ljus förrut) från de andra kamerorna ligger klart efter. Fast om man jämför bruset per pixel i 100% är det kanske inte bättre - men så kan man ju inte jämföra.

(Kör med DPP)

Kan ju vara rätt med dpp men den är ju så trög o omständig..
 
Är det bara jag som tycker att skribenten är en idiot? Adobe-filerna ser ju helt klart bäst ut. De andra är ju bara sönderbrusreducerade. Inga färger och inga detaljer kvar.

Jag upphör aldrig att förvånas. Bildkvaliteten blir inte automatiskt bättre för att bruset är lågt.
 
Är det bara jag som tycker att skribenten är en idiot? Adobe-filerna ser ju helt klart bäst ut. De andra är ju bara sönderbrusreducerade. Inga färger och inga detaljer kvar.

Jag upphör aldrig att förvånas. Bildkvaliteten blir inte automatiskt bättre för att bruset är lågt.

Jag håller med dig. Jag tycker att de andra två ser utsmetade ut.

//Daniel
 
Är det bara jag som tycker att skribenten är en idiot? Adobe-filerna ser ju helt klart bäst ut. De andra är ju bara sönderbrusreducerade. Inga färger och inga detaljer kvar.

Jag upphör aldrig att förvånas. Bildkvaliteten blir inte automatiskt bättre för att bruset är lågt.

Nejdå, det är inte bara du.
Det går att smeta ut det i LR också om man vill, bara att dra i spakarna.
 
Är det bara jag som tycker att skribenten är en idiot? Adobe-filerna ser ju helt klart bäst ut. De andra är ju bara sönderbrusreducerade. Inga färger och inga detaljer kvar.
Nu kan inte jag Adobe-djungeln (och har ingen lust att lära mig) men de har väl flera olika program? Jag uppfattar det som att skribentens poäng är att Adobe Camera Raw 5.6 är dålig medan Lightroom 3 är bra. Vad tycker du att han säger?

Sedan kan man ju allvarligt ifrågasätta en jämförelse där man i två av programmen anstränger sig för att få fram det bästa man kan medan man i det tredje (DPP) bara låter allt stå på standardvärden. När sedan läsarna tydligen inte ens verkar uppfatta denna milsvida skillnad utan bedömer det missgynnade programmet som dåligt på grund av en felaktig jämförelse blir hela historien maximalt trist.
 
Jag läste bara som hastigast men jag förstod inte heller vad han ville säga.

Att LR 3.0 är en förbättring jämfört med 2.x är väl alla överens om.

Det han tycks hänga upp sig på är att 2.6 inte är någon förbättring jämfört med 2.5, vilket jag tycker är föga förvånande...
 
För de som fått en 7D med allvarlig bandning så är 2.6 en stor förbättring jmf med 2.5. Annars inte. Lustiga slutsatser fär kan man tycka... Men viss är vi fler som väntar ivrigt på 3.0 i skarp version... :)
 
Jag gör rätt mycket i Photomatix och där kan jag upptäcka en antydan till väv på runt 200 iso....Brus har en förmåga att "förstärkas" i det programmet...dock funkar avbrusningen i CR ganska bra och man kan parera en hel del där....sen kan man ju låta Neat Image göra det sista....fast där får man va försiktig...kan smeta rätt friskt på höga iso.

Håller med ovanstående i övrigt....testade capture one...blev först frapperad över hur skarpt det såg ut...sen såg jag att de dragit på skärpan rätt friskt redan från start...När jag jämförde detaljer tyckte jag att jag såg fler i CR än i C1 även om första intrycket var det motsatta...

Tyckte det var någon som sa att den senaste LR funkar lite bättre än CR. Är det någon som vet nåt om detta?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.