Photocon
Aktiv medlem
sitter i sydafrika just nu, tro fan att canon gillar en sådan recention, jämför den mot vad dpreview kom fram till angående upplösning och dynamiskt omfång, har K&B testat överhuvudtaget blixtfunktionen?
Fröderberg delar i vanlig ordning ut supelativ (vem minns inte hans recention av 50d). Testa igenom kameran eller läs vad som har framkommit bla här på fotosidan där bla Anders har beskrivit problem med blixt, slavblixtar etc. Anders,jag har ingen 7d längre, går det att styra ut blixtarna som man kan förvänta dvs så som med Nikon? Ett av argumenten som bla K&B tog upp.
Dynamiskt omfång, här skall bli intressant att se DXO uppmätning , enligt dpreview har Nikon något större omfång, enligt Fröderberg har Canon större, själv har jag inte testat de två mot varandra.
Recensionerna nämner bara blixtmöjligheterna. Verkar inte ha testat.
FOTO däremot har en bild där funktionen använts och ett i övrigt ganska omfångsrikt test. Vid jämförelse 7D och D300s på kontrastrikt nattmotiv plåtade i raw med samma glugg /Sigma 18-50/2.8 EX och uppräknade i DPP resp Capture NX2 vid iso 3200 såg onekligen DR bättre ut på 7D. OBS: Gäller enbart utsnittet från bildcentrum. Men detaljerna i mellantoner och högdagrar såg bättre ut än 300s. Skuggteckningen verkade hålla jämnt skägg, fast man skulle behövt se hela bilden för att avgöra det.
Vad gäller blixtfrågan anser jag ff, till annat bevisats, att Canon lovat mer än man kunnat hålla alternativt misslyckats i produktionen.
ha det skönt i Afrika. Här ömsom fryser man häcken av sig eller också regnar det så där jäkligt så det skvalpar i dojorna.//Lennart