Vet inte om det nämnts än i denna tråden. Antagligen är jag lite för lat som inte kollar. Men 'Michael the Maven' har gjort en ganska noggrann shoot-out jämförelse mellan 70D och D7100. Och den korta storyn är att även om båda kamerorna är jättebra, så sopar ändå 70D banan med D7100.
Även vad gäller hög-ISO-prestanda! Det är värt att notera att även om Nikonen har bättre dynamikområde vid lågt ISO, och detta är till dess fördel i det fallet, så finns andra skillnader i bildåtergivningen som DxO's kurvor inte redovisar och som betyder mer för bildkvaliten vid högre ISO. Jag måste säga att jag föredrar Canons resultat, även om Michael till slut gav D7100 totalsegern för bildkvalitet (Nikons HDR-funktion var helt överlägsen). Vidare är naturligtvis Canon'ens autofokus överlägsen (som vanligt), snabbare och exaktare. Liksom multishot förmågan. Teori från specs är en sak, verklig praxis en annan.
Också lite paradoxalt (mot antagande som ofta görs, med tanke på Nikons avsaknad av lågpassfilter) vann Nikon Moiré-testet överlägset (gjordes bara för videofilmning, - då bara ett färre antal fotosites används)
http://www.youtube.com/watch?v=bOM4r1gxsbs