Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 60D

Produkter
(logga in för att koppla)
Ang rykten så har det väl redan varit minst 2 "BEKRÄFTADE" datumar här på FS.
Än har jag inte sett nåt mer än just rykten...
 
Skall vi spekulera lite till kring datum så har ju Canon ett par gånger tidigare lanserat nya kameror ett par dagar innan dom stora mässorna börjar.

Och 21/9 börjar Photokina i Köln, så "risken" finns att vi får vänta till då nån gång innan vi får se en 60D.

Om bilderna på CR stämmer så är den ute på riktiga test, så då borde den vara på gång på riktigt. Undrar om dom testar spotter foto för att testa en snabb AF :)

En vridbar skärm hade ju varit kalasbra vid makro-foto....


//TH
 
Själv skulle jag hoppas på lägre upplösning och med andra ord bättre iso prestanda. Jag har själv en 550D (samma sensor som 7D) och 18 Mpixel på crop sensor ställer högra krav på optiken och framförallt ger det inte lika bra prestanda i mörker.
 
Själv skulle jag hoppas på lägre upplösning och med andra ord bättre iso prestanda. Jag har själv en 550D (samma sensor som 7D) och 18 Mpixel på crop sensor ställer högra krav på optiken och framförallt ger det inte lika bra prestanda i mörker.

att ha hög upplösning är inte synonymt med sämre höga isoegenskaper
 
Själv skulle jag hoppas på lägre upplösning och med andra ord bättre iso prestanda. Jag har själv en 550D (samma sensor som 7D) och 18 Mpixel på crop sensor ställer högra krav på optiken och framförallt ger det inte lika bra prestanda i mörker.

550D har inte samma sensor som 7D.

Båda har en 18MP sensor men det är inte samma modell av sensor. 7D sensorn är bättre på brus på höga ISO-värden.
 
Nytt release datum :)

Nu är Canon Rumors igång igen och förutspår att 60d kommer att lanseras nästa torsdag, 26/8.

Så den som lever får se :)


//TH
 
Å andra sidan ska man inte bry sig så mycket om hur CR "betygssätter" olika rykten. Sajten publicerar ständigt en massa nonsens och deras uppgifter är mest en kul grej. Ett exempel är när CR i dag skriver att "The image of the G12 we showed a few days ago, a very good source claims the image is real" om ett riktigt uselt fotomontage, där någon på en bild av G11 klippt ut och förstorat kamerans objektiv så att det täckte bl a den optiska sökaren.
 
Tror bara det hänt en enda gång att ett rykte dom satt CR3 på inte stämt.
Är ganska bombis på att 60D kommer den 26:e och ser ut som bilderna från förra veckan.
 
Tror bara det hänt en enda gång att ett rykte dom satt CR3 på inte stämt.
Jag får erkänna att jag inte för några anteckningar om detta, men vid en snabb titt på sajten hittar jag två tidigare "CR3"-uppgifter i år. Den ena var att "we will see a 1Ds Mark IV before the end of February".
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.