Annons

Canon EOS 60D

Produkter
(logga in för att koppla)
Enligt andrahandsinformation till mig på förmiddagen idag, den 17/7, kommer EOS 60D att presenteras nu på tisdag, den 21/7.
Jag utgår ifrån att den kommer att visas upp på den kommande fotomässan om några veckor.
Infon kommer från en person på Canon Sveriges marknadsavdelning. Ryktet säger att infon läckte under onsdagen. Cyberphoto sänkte sina priser på 50D rejält idag, fredag, samtidigt sjönk priset på 7D med ca 500 SEK.
Denna gången verkar det nog som om 'ryktena' stämmer - det vore typiskt Canon att läcka en knapp vecka före lanseringen, så har de gjort flera gånger tidigare.
Men men... Vi får som vanligt vänta och se...
EDIT: Den 21:e är på Onsdag och inte Tisdag som jag skrev...;)

Men Canon har inte presenterat EOS 60D än va? Nu har 21/7 passerat.

efter att ha läst typ hela tråden så tycker jag att jag vet vad som skall komma med 60dn,

vi ser redan vad som väldigt troligtvis kommer att hanma i denna manicken.

video inspelning, lite snabbare och lite bättre på ditt och datt.

MEN om man ser ur canons urval av kamerahus så kommer den ju så klart vara dölik 7dn på lite för många aspekter.

just därför tror jag bergsäkert på att dom kommer att presentera skiten ur olympus och samsung med en Spegellös introduktion !

alla 10 - 50dor har väl ändå vart kända just för att fotografera snabbt (för en billigare peng) och just med spegelöst går de mycket snabbt att få 10 bilder per sec utan något fysiskt ivägen för detta
plus att dom dessutom ger ett alternativ till alla som vill fota i mer extrema väder som inte de andra tillverkar erbjuder i den spegelösa världen.

Jag kommer må så himla bra i kroppen om jag nu har rätt ;) hoppas ^^

Håller inte med. Inte omöjligt att de släpper en spegellös (googla Canon EVIL), men tror inte det kommer vara en 60D. I så fall tror jag mer på en sorts serie (typ som Ixus, EOS, etc).

Däremot håller jag med om att specsen verkar relativt säkra. Releasedatum är ju dock det intressanta. :) Enligt Canon Rumors verkar 11 Augusti eller 30/31 Augusti troligt, men det har ju nämnts datum som redan passerat innan också. Men det ligger onekligen i luften.

Men Canon har inte presenterat EOS 60D än va? Nu har 21/7 passerat.

Skall man tro canonrumors.com så kommer Canon släppa "50D:s uppföljare" nästa vecka (11/8) samt
något "lika revolutionerande som 5Dmk2" senare i aug. :) Om nämnda revolution är den nya 1dsmkIV eller
den mytiska 3D återstår att se. Min spekulation är att det rör sig om en ny Ds-modell. Det är väl ett gäng olika
fotomässor i höst, bl a photokina?

Hur många datum har Canonrumors.com haft för 60D? Snart är han uppe i fler än 10 olika datum. Samma sak gäller de gluggar som Canon aldrig verkar vilja släppa (24-70 IS, 100-400 II, 35 II etc).

Med min ekonomi (är trots allt bara 13 år och min enda "lön" är månadspengen) så blir det lite väl tufft att köpa en 60D redan nu.

Måste spara ihop pengar och framför allt önska mig lite cash i julklapp och födelsedagspresent innan jag har råd med en 60D (eller 7D/550D, får se vad som känns rätt då).

Tungt! Jag lider med dig och minns hur det känns :) Det är bara att härda ut och se fram mot alla ännu mer fantastiska kameror lagom tills du kan jobba ihop lite extra kulor.
Jag sommargnetade ihop till den helt fantastiska Minolta 7000 strax efter den hade släppts. Glömmer aldrig känslan av att öppna den kartongen.
En helt fantastisk kamera för övrigt. Den första med riktig AF.

Hur många datum har Canonrumors.com haft för 60D? Snart är han uppe i fler än 10 olika datum. Samma sak gäller de gluggar som Canon aldrig verkar vilja släppa (24-70 IS, 100-400 II, 35 II etc).

Det är bara en lek - "rykten" är enbart egna gissningar och drömmar - kul hobby, men finns ingen annan substans i det än att man ibland lyckas gissa rimligt rätt - glöm inte att över 90% är direkt fel....

Ett stort antal är det iaf. Han säger ju själv att han är "duktigare" på husen än vad han är på pricka in gluggar.

Man får ta det för vad det är. Skvaller, spekulationer och rykten.

Jag är dock lite förvånad över att han inte nämnt streckkods-7D vad jag sett iaf.

Intressant! Ser inte alls dum ut. Verkar också vara större än 550D, men inte säkert om den är lika stor som 50D.

Nu börjar det att likna något. Notera den runda knappen i mitten av lägesratten. Är det för att kunna låsa/låsa upp ratten tro?

Det är inte sååå många år sedan - mitten på 90-talet så inte så länge sedan ju! :)

Och sedan kom EOS-3 vilken perfekt kamera det var då! Lätt att fota med, rejäl, snabb, strålande AF (som än idag står sig väl) - ger af vid f/8, 45 AF punkter, och 7 bilder per sekund, vädertätad, snabb 1/8000-dels slutare. Ja fy tusan - det var en bra läxa Canon drog och en redigt bra kamera de gjorde för att sona sina misstag med EOS 5. Nästan sugen på att pula i en film i den igen bara därför.... :)

Det är inte sååå många år sedan - mitten på 90-talet så inte så länge sedan ju! :)

Och sedan kom EOS-3 vilken perfekt kamera det var då! Lätt att fota med, rejäl, snabb, strålande AF (som än idag står sig väl) - ger af vid f/8, 45 AF punkter, och 7 bilder per sekund, vädertätad, snabb 1/8000-dels slutare. Ja fy tusan - det var en bra läxa Canon drog och en redigt bra kamera de gjorde för att sona sina misstag med EOS 5. Nästan sugen på att pula i en film i den igen bara därför.... :)

Det skall bli intressant att se om Canon någonsin kommer att släppa en digital EOS 3D. :)

Jag har haft två EOS med låsknapp för den ratten. Men på de kamerorna var det för att ratten fungerade som strömbrytare också, och låset spärrade bara ratten när den skulle ur läge L, som alltså var OFF.
Inga haverier, dock.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar