Alve Henricson
Aktiv medlem
Nu är Canon Eos 5D Mark IV officiell
Tack för det Magnus! Det har varit en lång väntan
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu är Canon Eos 5D Mark IV officiell
Priset var något högre än vad jag hoppats på
Vad menas med:
De båda antennerna för wifi och GPS tar en del av utrymmet ovanpå prismat. Istället för att göra kameran större har Canon prioriterat bort upplysta fokuspunkter.
Jag försöker läsa mig till om kameran har någon form av slow-motion funktoin för video men hittar inget. Någon som vet?
Vad menas med:
De båda antennerna för wifi och GPS tar en del av utrymmet ovanpå prismat. Istället för att göra kameran större har Canon prioriterat bort upplysta fokuspunkter.
Är inte detta en försämring jämfört med mk3?
Det undrar jag med. Att kunna se var fokuspunkterna finns i dåligt ljus är ett absolut måste.
Jo det tycker jag.Vad menas med:
Är inte detta en försämring jämfört med mk3?
120 eller 100 bilder per sekund i HD-format (1280x720)
Jag försöker läsa mig till om kameran har någon form av slow-motion funktoin för video men hittar inget. Någon som vet?
Rapportera gärna direkt här på Fs när du fått och hunnit att börja testa den.
Det är tillbaka till hur 1D X och 5D Mark III fungerar. Men i live view ser du var skärpan hamnar lättare om det är mörkt. Dessutom fungerar autofokusen bättre i Live view när ljuset är så svagt att AF med den optiska sökaren börjar ge upp.
Betyder detta att fokuspunkterna inte lyser när och där skärpan är ställd då man använder sökaren?
När man väljer och när det blir skarpt så lyser de upp, men ingen kontinuerlig belysning av punkterna .
Står med 5D Mark IV och provar as we speak
När man väljer och när det blir skarpt så lyser de upp, men ingen kontinuerlig belysning av punkterna .