Johan.76
Aktiv medlem
Här kan ni se en jämförelse mellan Nikon d810 på iso 6400: https://drive.google.com/drive/folders/0B2ntHcjy-l6iNjNKZjE3WWlHY0U
Ser onekligen bra ut!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Här kan ni se en jämförelse mellan Nikon d810 på iso 6400: https://drive.google.com/drive/folders/0B2ntHcjy-l6iNjNKZjE3WWlHY0U
aha ok, vi får se det visar sej snart om det är någon större skillnad eller inte?
har sett en del brustester i dagsljus där man kortat ned slutartiden och eller bländat ned för att få upp ISO, den typen av brus är ju inte alls det samma som när man är inne i en mörk lokal och måste gå upp i ISO därför att man inte kan ta bilden på en kortare slutartid än 1/125 sek och inte har en större bländare än 2,8 att välja på, där är ju högt ISO ända "räddningen" (jag vet att ljusstakar optik också är en väg att gå med skärpedjupet blir ju hopplöst kort då)
Oj - Gold Award på DP! Efter att läst forumdiskussioner hade jag inte väntat mig det.
Om jag fattar rätt så kommer jag inte få AF vid f/8 om jag använder min nuvarande konverter som är generation II.
Undrar om den begränsningen gäller alla punkter eller bara de yttre. För som det är nu får jag AF på centerpunkten på min 5Dmk3. Vore ju trist om jag tappade detta om jag uppgraderar till mk4.
Bra information fritt från stora ord och yviga gester!
Jag blev lite besviken på detta:
Especially important to wildlife photographers is that the 5D IV supports AF with f/8 max aperture lens combinations (a lens plus an extender) at all 61 individually selectable points with all 27 central AF points providing cross-type AF support. Version III extenders are required for this functionality and most current lenses are fully supported, though there are some limitations as noted in the manual.
Om jag fattar rätt så kommer jag inte få AF vid f/8 om jag använder min nuvarande konverter som är generation II.
Undrar om den begränsningen gäller alla punkter eller bara de yttre. För som det är nu får jag AF på centerpunkten på min 5Dmk3. Vore ju trist om jag tappade detta om jag uppgraderar till mk4.
Med inställningen som någon nu hittade kan man få det att fungera så, att den enskilda punkt du valde när du körde med en ensam AF-punkt automatiskt tas med över till läget med alla punkterna aktiva, och där blir din startpunkt utan att du behöver göra några vidare manövrer. Sen kan du välja en annan, men du får den senast valda direkt, även när du byter AF-punktskonfiguration.
Oj - Gold Award på DP! Efter att läst forumdiskussioner hade jag inte väntat mig det.
I den engelska manualen, från sidan 122 och framåt, hittar du svaren.
Tack. Det verkar alltså vara en hel del begränsningar. Någon som har en uppfattning om hur mycket av förbättring detta är jämfört med 5Dm3?
Jag har den gamla versionen av 100-400 och 1,4 II och så vitt jag förstår får jag ingen större förbättring med MkIV mot MkIII? Om jag nu har fattat rätt vilket inte alls är säkert...
Jo, du får 9 af-punkter med extender 1.4I och 1.4II (schema J) samt alla med extender 1.4III (schema F)
Ja, det kanske är en förbättring mot tidigare. Så pass sällan jag använder extender att jag inte riktigt mins hur det är på 5DmkIII.