Annons

Canon EOS 350D äntligen här

Produkter
(logga in för att koppla)
Uttryck skrev:
För mina normalstora tjejhänder kommer den nog att bli ganska perfekt. Har klämt o kännt på Pentax ist och 350 är ju t o m mindre. Perfekt för mig tror jag!

Däremot vet jag ju inte hur det kommer att kännas m ett längre objektiv. Kommer t ex ett Canon EF 28-135/3,5-5,6 IS USM väldigt tungt o klumpigt till en sådan kamera kanske?

Tror inte att den kommer att kännas tung. Har själv en 300D med objektiv och små händer. Canonobjektiven är ju utformade för deras kameror.
 
Det är ju "bara" att räkna ut momentet genom att ta hävarmens avstånd till gravitationscentrum multiplicerat med massan*9,81 så får du momentet i Nm.
 
tyskt pris

Har inte orkat läsa igenom alla 21 sidorna, kanske har någon redan postat detta... men men...

Technikdirekt har inte satt ut något pris ännu, men de har skrivit vad det kostar på avbetalning, 12x € 73.73 vilket blir 7938 kr.
Om man tittar på några andra kameror så verkar det vara cirka 5% pålagt på priset vid 12 månaders avbetalning, således skulle priset bli ca 7560 kr med 18-55 kitoptiken.

http://www.technikdirekt.de/main/pa...cuslayout=full5&focuslayout=full5&history=add

tack för mig ;)
 
Var precis inne på www.dustinhome.se och kollade lite priser. Enligt den sidan kommer de att sälja 350D för 8295 kr (inkl. moms) och de säljer 300D för 8495 kr (inkl. moms). Är det Dustín som har konstig prisstrategi, ev fel, eller? Någon som har någon idé?
 
Birgitta,

Stod det någon motivering varför? Det känns bara lite konstigt att man säger att man har uppgraderat 300D men priset säger annat. Vill man konkurrera ut andra märken så köper jag att man tar ett lägre pris, men då borde man även vilja bli av med de 300D man redan har i lager. Jag menar, vem köper en 300D nu?
 
Martin,

Kan inte komma på om det stod varför. men kan ta reda på detta ikväll och återkomma. Är inte hemma just nu.
 
Prissättningsstrategin beror antagligen på att 300D finns tillgänglig i lager att köpa nu men det finns inte 350D. Så fort 350D kommer i lager så kommer givetvis priset på 300D att sjunka.
 
Låter vettigt! Dock ifrågasätter jag om det är smart, vem fan köper en 300D nu, om de kan vänta ett tag och köpa en bättre till ett lägre pris... Men det är ju inte mitt problem! :)
 
Martin: Du besvarade just din egen fråga :) Det finns dom som inte KAN vänta ens någon/några veckor.. men vanligare är nog de som köper en 300D nu för dom är inte tillräckligt insatta/intresserade för att kolla upp att en ny modell dyker upp snart.
 
Frågade technikdirekt.de om 350D Enbart hus) och när det kommer in:

Svaret:
Article # 753821 is supposed to be availble at the end of march.
The current price for it is 839,00 Euro (dvs ca 7700:- sek)

Stefan
 
Jag är övertygad om att 350D blir för liten för mig, när man håller i en 20D så är den helt optimal, men jag förstår de som har små händer (vilket jag inte har), då kan den säkert vara bra., men med ett stort teleobjektiv kan det som sagt bli ostabilt, men med batterigreppet kanske den blir bra, men det vill man inte ha på jämt... Men ärligt talat vem köper en systemkamera för att den är "liten"...
 
Om jag får välja mellan en stor och en liten med samma prestanda tar jag den lilla alla gånger. Jag vill släpa på så lite som möjligt. Det är möjligt att jag så småningom byter min 10D mot 350D just på grund av denna anledning. En annan är uppstartstiden på kameran. Jag vill dock känna på kameran först innan jag bestämmer mig


//Uffe
 
Magnuz skrev:
Jag är övertygad om att 350D blir för liten för mig, när man håller i en 20D så är den helt optimal, men jag förstår de som har små händer (vilket jag inte har), då kan den säkert vara bra., men med ett stort teleobjektiv kan det som sagt bli ostabilt, men med batterigreppet kanske den blir bra, men det vill man inte ha på jämt... Men ärligt talat vem köper en systemkamera för att den är "liten"...
Jag tror att de finns de som gärna köper en systemkamera som är väger lite snarare än att den är liten i måtten. På så sätt "släpar" man hellre med sig den. Sen finns de ju dom som tycker att en lätt kamera är svårare att hålla stabilt och det må ju vara..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.