ANNONS
Annons

Canon EOS 350D äntligen här

Produkter
(logga in för att koppla)
Nome Nescio skrev:
Japp borta, förmodligen så upptäckte de en massa besökare till en address som inte skall vara officiell.

Jo.. troligen var det så.

Nome Nescio skrev:

Fast bilden jag länkade till är kvar.

Nja...
" File Not Found
The requested URL was not found on this server."

Står det bara när man klickar på den bild du länkade till... :-(
De tog säkert bort alla relaterade filer också..

Canon brukar ha visning dagen innan release och skickar ibland ut material i god tid före men med sekretessavtal till officell releasetidpunkt. Så antagligen är alla prylarna inte officiella förrän imorgon.

Men det blir ju lite löjligt att ta bort infon för en dags skull.

Nehh...bilder verkar också vara bortplockade.

File Not Found

The requested URL was not found on this server.

Det mest positiva med tillbakadragandet är att det kan betyda att allt inte kommit ut och att det finns mer nyheter som kommer... :)

Doh!

Jag har dock lyckat spara bilderna på disk ifall någon är nyfiken och inte kan hålla sig. Fick dock bara ner andra halvan av artikeln på disk. När jag tryckte back och skulle spara den första så hade den försvunnit...

de tog nog bort därför att folk kom åt det lite för tidigt....
sidan var gjord och någon hittade den innan de själva hade länkat till den....web mastern ville säkert snabbt kunna länka den när det skulle bli offentligt

Hej,

Jag ringde technikdirekt men de har inga kameror att beställa ännu, såklart.

Han visste inte det exakta priset men sa att den lägger sig mellan 300D och 20D, 8000 SEK för bara huset och 9000 SEK för kitet. En mycket vis man alltså! Jag tror inte att technikdirekt har mer information än vad vi själva har i nuläget.

Dela gärna med er om information kring var och när man kan beställa denna kamera.

Ramona

Ska bli spännande och se hur prisbilden på 20D utvecklas under våren med tanke på detta. Många som tänkt på en 20D kommer nog hellre att välja en trefemti.

/Joakim

Om jag gick och funderade på att skaffa en Canon skulle jag nog med största sannolikhet välja den här före 20D. Nu när Canon fixat grundfelen med 300D/10D som uppstartstid och buffer tycker jag inte att 20Dns extra features motiverar det så mycket högre priset.

Jeppe skrev:
Njaa.. 1099€ är ju listprice (RRP), det kommer förmodligen att innebära ett initialt pris på 9995:- för kitet.

Dpreview säger: "Europe: €899 body only".

Jag gissar därför att "på gatan"-priset i Sverige kommer att hamna på 9000 SEK. En tusenlapp mer med kitobjektivet låter rimligt.

PD

Jag kommer att köpa en kamera inom 1-2 veckor, jag har väntat på att köpa en 20D inför denna release och jag tror att 20D:n håller sig fortfarande, 350D:n är nog inte bättre? Några 1000-lappar extra är det värt att få en kamera som är i metall, har bättre autofokus osv. Dessutom håller nog sensorn för fler exponeringar på 20D:n. Men framför allt hoppas jag på att priset droppar lite på 20D:n den närmaste veckan pga. detta...

/Magnus

Intressant fundering Magnus,

Jag är i samma dilemma, har också väntat på release innan jag beställer.

Relevant för mig är väntetiden. Vill jag ha prestandan kostar det 3-4000 kr extra för att få en 20D. Vill jag spara denna slant måste jag vänta i kanske 2 månader. Väntetiden är alltså den faktor jag tvingas värdera i pengar.

Prestandamässigt tror jag aldrig att kamerorna kommer att göra någon skillnad för mig.

Ramona

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar