Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 350D äntligen här

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag tycker vid en första anblick att ergonomiteten ser sämre ut än 300d. Ser ju nästan omöjligt ut att kunna komma åt isoinställning mm med bara högerhanden på 350d, samt ingen urgröpning framtill, och dessutom har man gjort en liten kamera ännu mindre! Hoppas det inte är så otympligt som det ser ut, för snabbhet med mera är ju trevligt ;)
 
Intressant att man bytt till NB -2LHNB batteri?! Hade det till min första kamera, en ixus,o det var la sådär.. nu ska det driva en dslr?! Eller de kanske har kommit på någe nytt så batteriet blivit mindre o klarar mer. .. : )

Dave
 
Jag kontaktade www.fyndborsen.se för att fråga när de kunde få in kameran till dem ( Canon EOS 350D) och de svarade så här:

Hej Ulrica

Vi kommer att ha den men det lär nog dröja minst 1-2 månader innan den kan
säljas i sverige. (den vanliga ledtiden mellan släp och att varorna når
butiken)

Med vänliga hälsningar
Jonas
--------------------------------------------
FYNDBÖRSEN - Allt inom hemelektronik. Etablerad på internet sedan 1997.


Jag som ville ha en ny kamera NUUUU. Jag har mailat dem igen för att fråga vad de tror att priset hamnar på, så jag vet om det är någon idé att vänta eller att köpa något annat.

Mvh Ulrica
 
Mitt intryck är att Canon inte är lika rädd för att kanibalism mellan modellerna som de var när 300D släpptes. Därför får vi se kameran i svart och med de flesta funktioner från 20D.

Verkar vara en vettig kamera att köpa till sambon så att man får ha sin 20D i fred.
 
edovan skrev:
Undra om det kommer finnas samma möjligheter att hacka firmwaren i denna kamera som det finns hos 300D? Det ryska hacket lär väl knappast ha undgått Canons allseende ögon så om de inte vill att folk ska kunna "hotta upp" sin 350D till en 20D så borde väl ha tagit bort de funktioner som faktiskt inte ska finnas där enligt specen...?

Det ryska hacket behövs ju inte längre...
Tror du inte att det räcker med att de släppt på valbar fokusmetod, 2a ridå blixtsync och spegelupplåsning?

Det var väl de saker man saknade i 300D

/Micke
 
Erik:
Inga problem att fota ISO3200 med en ohackad 300D om man nu vill det. Förutsatt att man fotar i RAW då.

Calle S skrev:
Nice! Klart snyggare än 300D och ett riktigt hot mot D70.

Hot och hot. Vi får se om Nikon presenterar nån uppdaterad D70 åxå, som det ryktas om.
350D har två fördelar över D70 och det är högre upplösning och MLU. D70 har bättre blixtsystem/snabbare blixtsynktid och spotmätning. Så de verkar väl bara lagt sig precis över D70:n eg, beroende på vilka features man behöver.

(Med reservation för att jag missat något väsentligt, då jag bara ögnade igenom artikeln.)

Största förbättringarna som jag ser det är ju eg att man själv kan välja fokusläge, man har synk på andra ridå, snabbare skrivning till minneskortet osv. Sådant som D70 redan har.
Men ser man till den stora massan så kommer de ju att välja 350D för att den har högre upplösning och så sett är det ju ett hot, iofs.
 
ulricahdesign skrev:
Jag kontaktade www.fyndborsen.se för att fråga när de kunde få in kameran till dem ( Canon EOS 350D) och de svarade så här:

Hej Ulrica

Vi kommer att ha den men det lär nog dröja minst 1-2 månader innan den kan
säljas i sverige. (den vanliga ledtiden mellan släp och att varorna når
butiken)

Med vänliga hälsningar
Jonas
--------------------------------------------
FYNDBÖRSEN - Allt inom hemelektronik. Etablerad på internet sedan 1997.


Jag som ville ha en ny kamera NUUUU. Jag har mailat dem igen för att fråga vad de tror att priset hamnar på, så jag vet om det är någon idé att vänta eller att köpa något annat.

Mvh Ulrica

Räkna med en månad tills den når handlarna. Canon har naturligtvis redan tillverkat dessa sen julas eller nåt. Minst 1-2 månader är ju ganska flytande. Men jag skulle vilja säga: Minst två veckor, max sex veckor..
 
Ser bra ut, passar mig perfekt :)
Ska bli kul att klämma på den också.

Tycker en del knappar ser ut att sitta lite dumt men blir priset så bra som det ryktas om så är det inte mycket att diskutera.
 
Jag hittade länken på www.dpreview.com i natt, anledningen att den inte finns från huvudsidan är att den antagligen inte släppts officiellt ännu utan det sker under dagen 20050217, och "dagen" i USA (Florida) börjar ju som bekant 6 timmar efter oss. Blir spännande och höra en testrapport från någon som testat den...

/Magnus
 
Asson skrev:
Sidorna ni länkar till är borttagna.
Det finns en länk till en uppdaterad 20D
Eller är jag ute och cycklar?

Länken försvann för någon minut sedan... jag klickade på den och den fungerade... sedan skulle jag klicka på ovanstående bild så fanns den inte längre...
 
Japp borta, förmodligen så upptäckte de en massa besökare till en address som inte skall vara officiell.
Fast bilden jag länkade till är kvar. Så vänta till den riktiga pressreleasen så kommer allt tillbaks...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.