Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon EOS 20D

Produkter
(logga in för att koppla)
froderberg skrev:
Det kommer säkert en strippad och billig 3000D nån dag.
Ber till gud att det ska komma...finns ju inga kompaktkameror som intresserar mig till ett pris lämpligt för min plånbok...men en någorlunda billig digital systemkamera skulle jag mer än gärna lägga ut allt jag har på. Snälla rara söta Canon...mecka ihop en eos 3000d till mig nu...
 
Intressant att notera följande skrivning

"Items marker with ### are not normally available for credit card purchase.

The reason is that the price is so low that we have need to eliminate the credit card commission."

20D är markerad med ###.

--jalle


müsli skrev:
Lägst pris just nu?
New York Camera
1399 euro = 13000 kr inkl moms, exkl frakt från tyskland.
 
Har funderingar på en 20D och undrar lite när man väl har fyllt bufferten med 6 RAW bilder hur lång tid tar det innan man kan ta nästa bild. Jag tolkar att det ligger på ca 2.35 sek med ett väldigt snabbt minneskort enligt denna sida http://www.imaging-resource.com/PRODS/E20D/E20DA7.HTM

Jag har väl tolkat det rätt?

En annan undran är om man kan tex flytta minneskortet från 20D (med bilder på) till Mark2 och fotograferara vidare, problem?
 
Omar skrev:
Har funderingar på en 20D och undrar lite när man väl har fyllt bufferten med 6 RAW bilder hur lång tid tar det innan man kan ta nästa bild. Jag tolkar att det ligger på ca 2.35 sek med ett väldigt snabbt minneskort enligt denna sida http://www.imaging-resource.com/PRODS/E20D/E20DA7.HTM

Jag har väl tolkat det rätt?

En annan undran är om man kan tex flytta minneskortet från 20D (med bilder på) till Mark2 och fotograferara vidare, problem?

Det stämmer.

Japps mark2 skapar bara en egen mapp på minneskortet, ska inte vara några problem.
 
Är du riktigt säker på det?

Både 20D och Mk II använder ju .cr2

Rimligtvis borde bara Mk II i så fall fortsätta efter senast tagna bild med 20D.

Hursomhelst så fungerar det Omar..
 
Omar skrev:
... undrar lite när man väl har fyllt bufferten med 6 RAW bilder hur lång tid tar det innan man kan ta nästa bild.
Se DPReviews preview av 20D här, mitten av sidan och neråt.

Lyssna på deras ljudinspelning av en serie raw-bilder här (mp3).

Samma sak men en seria med JPG-bilder här (mp3). Notera det långa uppehållet efter de 36 första bilderna innan nästa bild kan tas.
I samma fil följs ljudet från 20D av ljudet från D70 och 10D.
 
Omar skrev:
Har funderingar på en 20D och undrar lite när man väl har fyllt bufferten med 6 RAW bilder hur lång tid tar det innan man kan ta nästa bild. Jag tolkar att det ligger på ca 2.35 sek med ett väldigt snabbt minneskort enligt denna sida http://www.imaging-resource.com/PRODS/E20D/E20DA7.HTM

Ju mindre buffert, desto snabbare kort krävs... :)

En annan undran är om man kan tex flytta minneskortet från 20D (med bilder på) till Mark2 och fotograferara vidare, problem?

Det ska funka, men numreringen lär strula.
 
müsli skrev:
Någon som hittat var man laddar ner manualen till 20D?

Hittar bara produktbladet (pdf, 2 sidor).

Hehe.. Manualen lär ju inte dyka upp online förens kameran finns på marknaden ;)

Men dpreview har ju i princip en helt fullständig genomgång av kameran och dess funktioner. Skulle tro att de skriver av en manual som nog följer med pre-produktions exemplaret av kameran...
 
Aldrig säga aldrig...

Manualen för 300D lades ut före det att kameran kom.

--jalle


Jeppe skrev:
Hehe.. Manualen lär ju inte dyka upp online förens kameran finns på marknaden ;)

Men dpreview har ju i princip en helt fullständig genomgång av kameran och dess funktioner. Skulle tro att de skriver av en manual som nog följer med pre-produktions exemplaret av kameran...
 
Kostar det inte en vældig massa att ev.tillverka en 3d?

Om inte Canon tjænar Mer på att tillverka yttligare en modell så tror jag inte de gør det.

Alltså, om man tappar 20d kunderna før en ev. 3d så førlorar man ju pengar.
 
Senast ändrad:
Gunnar Fahlström skrev:
Kom just tillbaka efter att ha varit på Canons presskonferens. Men vet att bl a Phil Askey släppte nyheten tidigt i morse och ser att här finns en annan tråd i ämnet.

Men om ni vill veta något från en som tagit lite bilder med kameran (dock ej bedömt bildkvaliteten eftersom det var ett förexemplar) så är ni välkomna att fråga.

-Finns den i silver...???
/300D-ägare.
 
Är det nån som vet nån länk där man kan höra mk2:an i aktion - Vore kul å´jämföra (c; JANNE
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.