Annons

Canon Eos 1dx/ 5 DsR

Produkter
(logga in för att koppla)

plenty1

Aktiv medlem
Jag har en Eos 1 dx som har varit och är fantastisk men nu har jag har upphört med att fotografera fåglar och då funderar jag på ett lättare hus.
Har ngn erfarenhet av skillnaden mellan 1Dx och 5dsR.
Att bildfilerna blir större är jag helt medveten om..
Hur skiljer sig detaljrikedomen? mm

Beror helt på vad du ska fotografera här next.
5drs är en fin kamera men man ska komma ihåg vad jag har läst att den är inte så bra i höga iso och har en ganska långsam AF. Den är mer menad som en studio/landskaps kamera som jag förstår det.
Men vill du veta hur bilderna blir så kolla flickr eller liknande där man kan söka efter kamera modeller m.m. när man kollar på bilder.

Beror helt på vad du ska fotografera här next.
5drs är en fin kamera men man ska komma ihåg vad jag har läst att den är inte så bra i höga iso och har en ganska långsam AF. Den är mer menad som en studio/landskaps kamera som jag förstår det.
Men vill du veta hur bilderna blir så kolla flickr eller liknande där man kan söka efter kamera modeller m.m. när man kollar på bilder.

Autofokus är inte slöare än 5DMKIII. Snarare något bättre och dessutom mer exakt vad beträffar fokuseringen.

Vad gäller ISO går jag helst inte över 3200. Max är 6400 för min del.
Sedan skall man komma ihåg det här med skakningsoskärpa. Vill man ha perfekt skärpa i högsta upplösningen bör man hålla sig till 2 gånger brännvidden.
SEdan är ju inte bilderna sämre i sig än från andra kameror beträffande skakningsoskärpa. Skalar man ner bilden syns det inte mer än från en kamera med lägre upplösning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar