Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Canon EOS 1Ds MkIV - 27 Megapixels...
- Trådstartare dsa1979
- Start datum
vaktis100
Aktiv medlem
Varför då?Hoppas inte att det är sant
Christoopher
Aktiv medlem
Well, fake fake...
RG
Avslutat medlemskap
Varför då?
Kan inte megapixelracet sluta snart
snaxalig
Aktiv medlem
Kan inte megapixelracet sluta snart
Varför då?
steve eilertsen
Aktiv medlem
canon
mera pixlar till svenska folket. jag väntar på första 50 miljonaren med dagens utveckling lär den väl redan komma nästa år !!sen vad jag skall med den till ingen aning. status hehe!!
mera pixlar till svenska folket. jag väntar på första 50 miljonaren med dagens utveckling lär den väl redan komma nästa år !!sen vad jag skall med den till ingen aning. status hehe!!
RG
Avslutat medlemskap
Varför då?
De kan rikta in sig på viktigare saker som mindre brus och mer dynamiskt omfång.
hbengtsson
Aktiv medlem
Den naturliga utvecklingen är förstås en kombination av allt. Men jag kan hålla med om att fler pixlar allena inte är så spännande om inte brus/DR förbättrats.
Eeros
Aktiv medlem
Den första 50mp har funnits i över ett halvår - ingen nyhet direkt..
Och 60 mega pixlar har funnits iaf sen sommaren.
OT: Mega pixlar, skrivs det ihop eller inte?
Göran Larsson
Aktiv medlem
Naturligtvis ska det inte särskrivas. Var för sär skriva mega pixel när vi inte sär skriver milli meter och centi meter?OT: Mega pixlar, skrivs det ihop eller inte?
Janne H
Aktiv medlem
...om pixeltätheten skulle göras lika med 50D så blir det ca 37 mp i 24x36 mm
/Janne
StaffanW
Aktiv medlem
Skulle inte ha något emot runt 80MP.
Då är det nämligen objektivet som helt sätter gränsen för upplösningen. Vilket i sin tur gör att man kan skippa A-filtret helt. Däremot kan det räcka med att man får ut runt 30MP i den färdiga filen. Men tänk vad skönt att få knivskarpa kort utan A-filter och utan Moiré..
Då är det nämligen objektivet som helt sätter gränsen för upplösningen. Vilket i sin tur gör att man kan skippa A-filtret helt. Däremot kan det räcka med att man får ut runt 30MP i den färdiga filen. Men tänk vad skönt att få knivskarpa kort utan A-filter och utan Moiré..
Eeros
Aktiv medlem
Naturligtvis ska det inte särskrivas. Var för sär skriva mega pixel när vi inte sär skriver milli meter och centi meter?
Men det är ju precis vad du gjorde, särskrev dem! Då kan du säkert själv svara på din fråga också?
Skrivs miljoner pixlar också ihop?
Senast ändrad:
Sven_Sven
Aktiv medlem
Magnus Lillieborg
Medlem
Bilden är retuscherad
Det är en bluff...typsnitten stämmer inte...någon har bytt ut 2110 till 2700 med en annan font samt att texten MARK IV är också med fel font...
Det är en bluff...typsnitten stämmer inte...någon har bytt ut 2110 till 2700 med en annan font samt att texten MARK IV är också med fel font...
bengt-re
Aktiv medlem
Både rätt och i vis smån fel, dock så kan man normalt sätt med lämplig bildbehandlig få fram en lika bra bild ur en 20 mp bild när man samplar ner den till en 6 mp bild, dock stämmer det inte helt eftersom dynamiken missar, men i princip har du helt rätt - bruset går reducera så länge brusfaktorn inte är sämre (sämre fillfactor på sensorn primärt), men tillverkarna är idag rätt bra på att jaga upp fillfactor till nära 100% även vid väldigt tight pixelpitch.
Kunde man bara lösa dynamikproblemet och hastighetsproblemet så visst - jag har inget emot 50 mp i en DSLR även om jag inte har ett enda objektiv som skulle kunna utnyttja det...
Kunde man bara lösa dynamikproblemet och hastighetsproblemet så visst - jag har inget emot 50 mp i en DSLR även om jag inte har ett enda objektiv som skulle kunna utnyttja det...
PerFogelberg
Aktiv medlem
Jag tycker man ska skriva megapixel och inte megapixlar. Jämför med millimeter och millimetrar.