joakim_hansson
Aktiv medlem
Aaah smidigt att ändra ett inlägg efter att jag svarat
Jaa slut för min del här med - känns inte som om det här ger nåt liksom.
Jaa slut för min del här med - känns inte som om det här ger nåt liksom.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
JohnnyH skrev:
Utan att vara expert:
IP-Klassar man inte bara starkströmsprodukter?
Jag kan inte påminna mej att någon av mina prylar som går på batteri har någon klassning.
Johnny
ZoMbiE skrev:
Mmm precis så var det på den jag kollade
stranden skrev:
Och det tyckte du inte föregående var, menar du?
macrobild skrev:
Jag besvarar ditt påstående med. Har du mätt upp vad detta innebär? Har du varit med om att kamerans prestanda har påverkats. Kan det vara så att luckan liksom andra reglage är byggda så att innanmätet, kortet inte påverkas av vad som kan kallas fotografering i skiftande väderlek? Jag undrar vad som händer om jag tar ut min bladare i hällregn.
Är den då inte en prokamera för att det fattas gummitätningar runt reglage,filmframmatning?
Är även detta pinsamt för Hasselblad????.
Ha det Mikael
ZoMbiE skrev:
Men asso Mikael nu får du ge dig...
Tänker inte låta mig provoceras av dig.
Puss o kram på dig gamle man
macrobild skrev:
Ta med din Mamyia ut och lufta den, är den tätad och proffsig nog?
Inga pussar och kramar men väl ett god natt
Mikael
macrobild skrev:
ska ta d2x och 5d in i bastun och se vilken som står ut längst, möjligen får min trotjänare D70 titta på.
Mikael
AFE skrev:
De här var bland de fånigare pajkastningarna på länge, och det hör ju inte hemma i vare sig den här tråden eller det här forumet.
Peace ...
ZoMbiE skrev:
Haha näää Mikael, den kör jag med bakstycke i studion vet du
Tror inte ett sinar RB 23 eller en MAC tål så mycket vatten - är ju byggda för andra syften liksom.
Kameror designade för att användas i fält var väl det diskussionen handlade om?
Om mamiya är proffsig nog? Heh joo det kan man väl påstå.. Helt underbar är den.
Du borde skaffa dig en.
Japps god natt på dig med
Nähä, och vad i hela fridens namn har det ena med det andra att göra? Kan man inte tjäna pengar med en kamera som har en APS-sensor? Eller menar du att D2x håller sämre för att den har en APS-sensor? Menar du att... Ja, vad menar du egentligen...?vbg_snake skrev:
En proffskamera för mig är inte heller någon kamera med brännviddsförlängning, inte när det kommer till dagens kameror. Så för mig blir det inte så mycket annat än 1Dd MK 2.
Jag accepterar fullt ut att du gjort valet att FF är bäst för dig. Helt OK, naturligtvis! Det som dock retar mig lite är att de som förespråkar FF oftast rabblar upp deras fördelar som "objektivt konstaterade" fördelar, när sanningen är den att det som ses som en fördel av en fotograf, ses som en nackdel av en annan.Niclasfoto skrev:
JAg ser mest fördelar med en fullstor sensor. Inga direkt flummiga fördelar heller utan direkta och konkreta. Behöver knappast räkna upp alla de här.