Annons

Canon EOS 10D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nattvindh

Avslutat medlemskap
Denna kamera är lite gammal, om man vill ha en kamera som är lika bra, alternativt bättre, vad skall man välja då?

Eller är 10D så pass bra att den känns attraktiv fortfarande? Vill gärna köpa en kamera som kostar runt 5000:- beg.

Annars är jag tacksam för övriga tips.

MVH
Jonas

Senast ändrad:
20d är bra mkt bättre, hände mkt mellan de modellerna. Men har du femtusen så får du ju en 30d med kitobjektiv, och då har det ju hänt en hel del.

Okej, jag har inte så bra koll alls på kameror, vet bara att en polare körde med 10D.

Så 20D och 30D är uppföljare till tian.

Den här 1000D, är det en billigare "kopia" av de andra kamerorna då eller?

Är det Canon du är ute efter så bör du nog kunna hitta den 3 år nyare 30D med kitobjektiv för runt 5000kr. Då får du en kamera som är lite bättre på det mesta, som ex höga iso-egenskaper, snabbare, större display, osv.

/K

Nej, det går inte på en 30d, det är endast de senaste modellerna som har detta. Det bör inte heller vara någonting att eftersträva, förutom förstås vid vissa tillfällen då det kan vara bra, annars är det väl bättre att använda den så som en SLR-kamera är tänkt att användas annars kan man ju lika gärna plocka bort spegeln

Köp inte en EOS10D. Jag har själv haft en och det är inget fel på den men den är GAMMAL! Du får idag betydligt modernare hus utan att lägga speciellt mycket mer. Visst om du får köpa en med få exponeringar för en tusen lapp så OK. Men tänk på att de flesta har gått långt och slutare troligtvis inte har så långt kvar. Satsa på en EOS30D eller EOS400D om du skall köpa begagnat. Du borde kunna hitta en hel del till bra pris. Många byter nu från EOS40 till EOS50 vilket gör att marknaden kommer att översvämmas av EOS40 och det gör EOS30 svår såld och därför går att hitta till bra pris. Alternativ köp en ny EOS1000D finns att hitta riktigt billigt om du tittar på pricerunner och prisjakten.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto