vonlarsson
Aktiv medlem
Bättre än 24-70L?...
Hej igen Mikael!
Om man skulle fråga dig om ditt personliga val av zoom-objektiv vad skulle det bli då, och varför?
Och varför använder Du som yrkesfotograf (vilket Jag antar när Du skriver att Du använder 5D+24-70 i ditt jobb) 24-70L och inte det Du anser är bättre...
Vad Jag har förstått så finns det väldigt få "Canon sponsrade" yrkesfotografer där ute men väldigt många väljer just 24-70L ändå. Det tycker Jag är ett gott betyg för ett objektiv.
macrobild skrev:
Anders
Jag förstår att du inte har hängt med i diverse trådar här på Fotosidan. Det finns ett antal som jag antingen har startat eller deltagit i .
Jag har visat även med bildexempel vad som händer med en mängd olika gluggar tillsammans med 5d. Exv 24/1.4 16-35/2 ,8 50/1,4 , 24-70/2,8 70-200/2,8 100macro osv. Andra har visat vilket resultat de har fått med icke Canon objektiv såsom exv Zeiss på sina canonkameror
Jag har tillgång till alla glugggar för test, 3 st 24-70 har jag jämfört, ingen tecknar hela bildytan skarpt, lika lite som ett fast 24/1,4 . Jag är mao inte lika imponerad som du är.
PS jag äger och fotograferar dagligen med 24-70 i mitt jobb men kan ändå ha synpunkter på bristande återgivning tillsammans med 5d.
mikael
Hej igen Mikael!
Om man skulle fråga dig om ditt personliga val av zoom-objektiv vad skulle det bli då, och varför?
Och varför använder Du som yrkesfotograf (vilket Jag antar när Du skriver att Du använder 5D+24-70 i ditt jobb) 24-70L och inte det Du anser är bättre...
Vad Jag har förstått så finns det väldigt få "Canon sponsrade" yrkesfotografer där ute men väldigt många väljer just 24-70L ändå. Det tycker Jag är ett gott betyg för ett objektiv.