ANNONS
Annons

Canon EF 50mm f/1.8 II. Vart köpa?

Produkter
(logga in för att koppla)

johan_w

Aktiv medlem
Letay, letat efter en billigt ställe och köpa detta objektiv. Men ingen har en hemma, och på några ställen är det någon månad väntetid. Varför? Finns det någon internetbutik som har den i lager?

Tacksam för svar.
/ Johan

Av de två nämnda företag rekommenderar jag definitivt CyberPhoto. Däremot har jag inga positiva minnen av Pixmania. Kanske är de bättre numera, jag vet inte då det är ett tag sen jag beställde från dem.

Och det kommer att dröja ytterligare minst hundra år innan jag beställer från dem igen. Så pass dåliga minnen har jag om utlovade låga priser som inte stämmer, varor som på webbshopen lovas finns hemma men inte kommer på flera veckor och en kundtjänst som hämtad direkt ur Dantes litterära verk.

Handlar 100% hellre på Cyberphoto eftersom jag köpt alla mina kamergrejer där och är 100% nöjd!
Dock trodde jag att han tittat där!
Pixmania har jag ingen erfarenhet av,och tänker inte skaffa det heller...

Det kommer inte komma någon ny version av detta objektiv? Eftersom det är slut på alla billiga ställen, och inte kommer hem på läänge?

Bra att veta om Pixmania...

Enligt dagens (2006-03-13) PLUS så följer INTE Pixmania konsumentköplagen eftersom de enligt egen utsago är ett fransk bolag.

/Anders

cbr1000 skrev:
Bra att veta om Pixmania...

Enligt dagens (2006-03-13) PLUS så följer INTE Pixmania konsumentköplagen eftersom de enligt egen utsago är ett fransk bolag.

Jag har inte sett detta avsnitt av Plus men de brukar finnas på webben under en viss tid (www.svt.se).

600kr från Amazon.com + frakt på 250kr. Gå ihop med någon fler eller köp fler grejer för att "sprida ut" fraktkostnaden. Så billiga grejer kan jag chansa att beställa från USA.

PS. Jag behövde inte betala någon tullavgift.

Bara för att du inte behövde betala tull så var det mer tur än något annat. På beställningar utanför EU tillkommer tull och moms, moms tillkommer även på frakten, en hanteringsavgift kan utgå också.

/Magnus

Magnuz skrev:
Bara för att du inte behövde betala tull så var det mer tur än något annat. På beställningar utanför EU tillkommer tull och moms, moms tillkommer även på frakten, en hanteringsavgift kan utgå också.

/Magnus
Det är mycket möjligt att det är tur men det var även det jag menade med att chansa med så billiga grejer. Hade jag åkt på tull + avgifter så hade priset blivit ungefär detsamma som att beställa från tex Cyberphoto.se (1250 kr inkl frakt).

Sedan får jag känslan att tullen bryr sig mindre om paket med litet deklarerat värde, säg under $200, då de "får ut" mindre för besväret med att driva in avgifter för det.

Återigen, det var det MYCKET billigare priset relativt Sverige samt det i absoluta siffror låga värdet som gör en sån här affär värt risken för mig.

Jag beställde dessutom ett batterigrepp till min 350D som inte går att få tag på (än så länge) i sverige). Det kostade 500kr. Orginalgreppet här i Sverige kostar ~1300-1500kr.

förlåt om jag lånar tråden lite, men jag har en moster in the Us och jag funderar på att låta henne köpa ett/två objektiv jag är sjukt sugen på och sen skicka dem över atlanten.
Vad tror ni frakten skulle gå på?
Skulle bli sjukt struligt om focus ligger fel i objektiven också, right?

Mvh
Björn

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar