Annons

Canon cashback

Produkter
(logga in för att koppla)

DaCheeseMan

Aktiv medlem
Måste bara säga att jag är imponerad över hur smidigt det var att få tillbaka stålar från Canon. Har köpt en 40D med en 17-85 glugg och det tog c:a två veckor innan cashen va på mitt konto. 1870 SEK rätt in. Smidigt och väldigt smart av Canon för att få köparen att känna att man gjort ett klipp! Jag gick på det :)

Ville bara dela med mig av detta för det förvånade mig hur smärtfritt det hela gick...
 
Nej, jag skickade in en registrering. Tror att dom har just den kombon 40D+17-85 glugg och få 1870 tillbaks. Om jag valt kit-objektivet tror jag att man får tillbaka 1400 (eller nått).
Men som sagt, kvitto där det står att båda prylarna e inköpta och streckkoden så va det inga problem.
 
DaCheeseMan skrev:
Ville bara dela med mig av detta för det förvånade mig hur smärtfritt det hela gick...
Jag har samma erfarenhet. Köpte 40D när den kom ut och ett 17-85 för några veckor sen. I båda fallen tog det några veckor innan penagrana fanns på kontot.
 
Köpte också en 40d, tog bara några veckor så var pengarna insatta, mycket nöjd.

En lista på produkter med cashback:




Erbjudanden om återbetalning Kontantåterbetalning
EOS 5D kamerahus 1800kr tillbaka
EOS 40D kamerahus 1400kr tillbaka
EOS 400D kamerahus 560kr tillbaka
EF-S 10-22mm f/3,5-4,5 USM 470kr tillbaka
EF-S 17-85mm f/4-5,6 IS USM 470kr tillbaka
EF 16-35mm f/2,8L II USM 930kr tillbaka
EF 17-40mm f/4L USM 470kr tillbaka
EF 24-70mm f/2,8L USM 650kr tillbaka
EF 24-105mm f/4L IS USM 560kr tillbaka
EF 50mm f/1.2L USM 650kr tillbaka
EF 70-200mm f/2,8L IS USM 930kr tillbaka
EF 70-200mm f/4L IS USM 560kr tillbaka
EF 70-200mm f/2.8L USM 650kr tillbaka
EF 70-200mm f/4L USM 470kr tillbaka
EF 70-300mm f/4-5,6 IS USM 470kr tillbaka
EF 100mm f/2,8 Macro USM 470kr tillbaka
EF100-400mm f/4,5-5,6L IS USM 930kr tillbaka
Speedlite 580EX II 470kr tillbaka
Macro Ring Lite MR-14EX 280kr tillbaka
 
Jag köpte precis ett Canon 40D kit och ska skicka in alla nödvändiga papper; får se hur långt tid det tar med cashback.
 
Är det någon som kan förklara vitsen med cashback istället för att sänka priset i affären. För min egen del köpte jag en webbkamera med cashback och det kom sedan kontanta pengar i ett kuvert efter någon vecka.
Jag kan förstås tänka mig att man köper produkten i företaget och sedan kommer cashbacken hem i ägarens privata ficka.

Nu kanske det är en speciell kick att få pengar tillbaka ett tag efter köpet av vad man kan se i den här tråden.
 
Eftersom tillverkaren inte kan/får styra vilket pris butiken sätter är det väl ett sätt att garantera att kunden verkligen får den avsedda rabatten...?

(OJ vad det lät formellt?!?)

/Per
 
Köpte ett 40D-hus via internet från England, 8000 kr inkl frakt. Sedan 1400 kr i Cashback.

6600 kr för en helt ny Canon 40D som normalt ligger runt 10 000 kr. Och cashback-pengarna kom in på kontot ca 2 veckor efter ansökningen, inget krångel.

Men fråga butiken om dom är licenserade Canon-dealers, är viktigt tydligen.


Kan för övrigt slå ett litet slag för 40D:an för er som velar på så som jag gjorde innan mitt köp. :) Jag är sjukt nöjd.
 
molusk skrev:
Är det någon som kan förklara vitsen med cashback istället för att sänka priset i affären.
Risken om Canon helt plötsligt sänker priset på en vara, är dom butiker som har i lager.

Säg att en 40D idag kostar 10.300:- och affären köper in den för 10.000:-. Om då Canon vill sänka priset för att tex konkurera med Nikon, och vill att slutkund istället skall få köpa den för säg 9.000:-. Då kommer plötsligt affären som har i lager att gå back 1000:- per kamera.

Då får vi situationen att affärer/butiker på nätet inte har några lager alls.

Så därför tror jag Canon har Cashback som styrmedel för att sänka priser.
 
Marek Pola skrev:
Hallå Henrik, var köpte du din 40D ifrån? Funkade köpet bra? Är själv i valet och kvalet...

Köpte den på cameraking.co.uk

Kikade nyss på 40D:an, och om jag har räknat rätt ligger den på runt 7800 kr (ex frakt).

Köpet kunde inte gå smidigare, kameran kom snabbt och som sagt gick Cashback-dealen perfekt!

Blev lite osäker när man kunde låta en 1-årig specialförsäkring ingå. Kände att jag hellre skaffar en i Sverige, nog jobbigt att ta sådana frågor på svenska tycker jag. :) Sedan var man tvungen att säga upp den i tid innan året gick ut, och det skulle jag bara glömma. Men det kanske är jättebra!

Och själva kameran har som sagt fungerat perfekt. Väntar dock på ett 24-70mm L 2.8 nu för att verkligen se vad den går för.

Kan för övrigt tipsa om kaffebrus.nu där det finns lite smått och gott, bla batterigrepp och batterier billigt. (inte Canons egna, men har funkat bra ändå)
 
knivesOut skrev:
Köpte den på cameraking.co.uk
Ok, tack för tipset. Jag ska fundera vidare...

Ang batterier köpte jag nya tredjepartsbatterier till min 10D på Kjell&Co, funkar finfint. Mycket bättre kapacitet än de gamla, jag trodde inte det var så stor skillnad men det är det.
 
Är inte bra på engelska, så som jag fattar de ska man skicka sträckkoden och en kopia på kvittot där man köpt kameran? och sen fylla i de formuläret på canons sida?
 
Brevet till Canon ska innehålla kvitto och streckkoden från förpackningen, plus ansökan som du skriver ut efter att du fyllt den på Canons hemsida.

Men vad är det för engelska du funderar på? Cashback-ansökan via www.canon.se är väl alla instruktioner och formulär på svenska?
 
Definerar canon "blanketten" som det 6 sidiga formuläret man fyller i och får skiva ut? Känns lite skumt att kalla det blankett i mina ögon.
 
Hehe, kul att haka upp sig på definitionsfrågor när man kan få upp till 1800 kr för att fylla i nått som tar max 5 minuter.... :)

Jag fyllde inte i 6 sidor vad jag minns för övrigt. Kändes ovanligt smidigt, trodde inte det skulle fungera.
 
hehe dokumentet jag fick skriva ut blev 6 sidor ;)
Tänkte bara försäkra mig så att man slipper eventuella problem.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.