Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Lurad på cashback av Sony
- Trådstartare hornavan
- Start datum
Staffan Zetterlund
Aktiv medlem
Helt rätt, det gäller dom flesta idag men inte alladet är inte bara sony som är jobbiga med sådant här.
köpte moderkort från ASUS med cashback och trots att mitt köp registrerades som godkännt dröjde det nästan ett år och flera mer och mindre arga mail innan de behagade lämna ifrån sig pengarna från cashbacken.
Pär Plåtare
Aktiv medlem
Nu har den vänliga supporten löst problemet för mig.
De fick mina inloggningsuppgifter och kunde därefter genom att ta bort alla Å, Ä och Ö samt korta ner filnamnen på de uppladdade filrna registrera mitt köp. Inget av dessa problem upplös sidan mig om.
Jag är tacksam för detta men det verkar finnas en hel del barnsjukdiomar i systemt.
QUOTE=Pär Plåtare;2247688]Jag har genom åren köpt en många Sony produkter. Datorer, hemelektronik ett större antal kameror och objektiv.
Någon har jag fallit i fällan att registrera mina produkter.
Nyligen köpte jag en Sony A7 M3. Då det fanns en cashback kampanj med 1500:- i cash back så registrerade jag kameran och fick svara på mängder med frågor om min fotografi, födelsdatum bostadsort m.m.
Dock kom jag aldrig cach back funktionen.
Försökte igen via Scandinavians hemsida och kom då till en loop när jag skulle logga in. Försökte ett antal gånger...men ständigt samma loop.
Jag ringde då deras support som först inte trodde mig, men efter att ha fått mina inloggningsuppgifter kunde se samma sak.
Jag fick då ett mail där det visade sig att jag reggat kameran på Sonys engelska sida *sic*
Rådet var då att avregistrera kameran från det kontot vänta 48 timmar och åter regga in den på deras svenska sida. Jag gjorde då detta helt enligt instruktionerna.
Dock blev resultatet detsamma. Skrev då igen till supporten.
Nästa råd var att regga ett nytt konto med en annan e-mail adress.
Då gjorde jag det. Registrerade kameran och svarade på 1000 frågor och kryssade i övergångställen mm ett antal gånger. Bifogade kontouppgifter, kvitto på kameran och bild på kamerans serienummer (vilket jag tidigare i konversationen redan skickat via e-mail). Då hänger sig systemet och meddelar att jag inte fyllt i alla uppgifter vilket jag absolut gjort och kontrollerat ett antal gånger. Varje gång felmeddelandet dyker upp...så suddas vissa uppgifter och filer ut...men jag fyller snällt i dem igen....
Till slut stängs fönstret och ingen bekräftelse på att mina uppgifter registrerats eller mottagits kommer. Efter par dagar mailar jag support igen. De kan inte se att det finns något cash back ärende på det senaste kontot.
Jag blir uppmanad att göra om min ansökan och gör det .....med exakt samma resultat.
Supporten har hela tiden svarat mig vänligt men menar att man inte kan göra detta manuellt.
Min slusats är att detta system är en antingen en ren bluff eller totalt inkompetent.
Tro inte att ni kan få någon cash back från Sony!
Jag har lagt ned en otrolig massa tid och energi på detta.....timpenningen även om jag någonsin får några pengar är minimal.[/QUOTE]
De fick mina inloggningsuppgifter och kunde därefter genom att ta bort alla Å, Ä och Ö samt korta ner filnamnen på de uppladdade filrna registrera mitt köp. Inget av dessa problem upplös sidan mig om.
Jag är tacksam för detta men det verkar finnas en hel del barnsjukdiomar i systemt.
QUOTE=Pär Plåtare;2247688]Jag har genom åren köpt en många Sony produkter. Datorer, hemelektronik ett större antal kameror och objektiv.
Någon har jag fallit i fällan att registrera mina produkter.
Nyligen köpte jag en Sony A7 M3. Då det fanns en cashback kampanj med 1500:- i cash back så registrerade jag kameran och fick svara på mängder med frågor om min fotografi, födelsdatum bostadsort m.m.
Dock kom jag aldrig cach back funktionen.
Försökte igen via Scandinavians hemsida och kom då till en loop när jag skulle logga in. Försökte ett antal gånger...men ständigt samma loop.
Jag ringde då deras support som först inte trodde mig, men efter att ha fått mina inloggningsuppgifter kunde se samma sak.
Jag fick då ett mail där det visade sig att jag reggat kameran på Sonys engelska sida *sic*
Rådet var då att avregistrera kameran från det kontot vänta 48 timmar och åter regga in den på deras svenska sida. Jag gjorde då detta helt enligt instruktionerna.
Dock blev resultatet detsamma. Skrev då igen till supporten.
Nästa råd var att regga ett nytt konto med en annan e-mail adress.
Då gjorde jag det. Registrerade kameran och svarade på 1000 frågor och kryssade i övergångställen mm ett antal gånger. Bifogade kontouppgifter, kvitto på kameran och bild på kamerans serienummer (vilket jag tidigare i konversationen redan skickat via e-mail). Då hänger sig systemet och meddelar att jag inte fyllt i alla uppgifter vilket jag absolut gjort och kontrollerat ett antal gånger. Varje gång felmeddelandet dyker upp...så suddas vissa uppgifter och filer ut...men jag fyller snällt i dem igen....
Till slut stängs fönstret och ingen bekräftelse på att mina uppgifter registrerats eller mottagits kommer. Efter par dagar mailar jag support igen. De kan inte se att det finns något cash back ärende på det senaste kontot.
Jag blir uppmanad att göra om min ansökan och gör det .....med exakt samma resultat.
Supporten har hela tiden svarat mig vänligt men menar att man inte kan göra detta manuellt.
Min slusats är att detta system är en antingen en ren bluff eller totalt inkompetent.
Tro inte att ni kan få någon cash back från Sony!
Jag har lagt ned en otrolig massa tid och energi på detta.....timpenningen även om jag någonsin får några pengar är minimal.[/QUOTE]
Kjell Olsson
Aktiv medlem
Jag tillhör också den stora skara som hatar den typen av anti-robot test.........
Däremot gillar jag testet som frågar:
Är du en robot?
...... där alternativen är;
1. ja
2. nej
3. vet ej
Däremot gillar jag testet som frågar:
Är du en robot?
...... där alternativen är;
1. ja
2. nej
3. vet ej
Michael Johansson
Aktiv medlem
Jag köpte ett Sony-objektiv 2019-11-15. Jag blev lite exalterad över det härliga objektivet så jag glömde att ta itu med cashback frågan omgående. Men efter ett par dagar loggade jag in på Sony, fick upp en ruta med ett dussin bilder och skulle klicka på de med en buss. Lätt gjort varefter jag kunde fylla i formuläret för cashback, bifoga pdf på kvittot och en bild på objektivet. Efter två dagar fick jag ett mail att anmälan var godkänd och att 1000:- skulle sättas in på mitt konto inom ca 28 dagar. Tre dagar senare såg jag av en händelse på internetbanken att tusenlappen redan var insatt. Det tog alltså en vecka att få pengarna efter att jag påbörjat ansökan om cashback.
hornavan
Aktiv medlem
Synd att min tråd vaknat till liv.
Flera gånger påpekas att ”det har fungerat ”.
Då tänker jag; så lättmanipulerade vi är.
Efter flera timmars arbete framför datorn och en veckas väntan, så ”har det fungerat ”.
Det enda sätt cash back fungerar bra är att summan dras direkt i kassan.
Flera gånger påpekas att ”det har fungerat ”.
Då tänker jag; så lättmanipulerade vi är.
Efter flera timmars arbete framför datorn och en veckas väntan, så ”har det fungerat ”.
Det enda sätt cash back fungerar bra är att summan dras direkt i kassan.
PMD
Aktiv medlem
Det finns de som gör så. På rak arm kan jag komma på Nikon, men det finns kanske fler.Det enda sätt cash back fungerar bra är att summan dras direkt i kassan.
gunnargren
Aktiv medlem
Fuji också, fick 4000 direkt tillbaka när jag köpte mitt GF 63/2,8.Det finns de som gör så. På rak arm kan jag komma på Nikon, men det finns kanske fler.
Michael Johansson
Aktiv medlem
Visst vore det enklare om affären där köpet görs också tog hand om cashbackärendet och drog av rabatten direkt på köpeskillingen. Men det kan ju möjligtvis vara så att de inte vill ha denna hantering.
Det konstiga här är att en del tycks ha enorma problem med Sony cashback medan jag gjorde hela proceduren på en halvtimma och hade pengarna på mitt konto efter en vecka. Frågan är var felet ligger för de som har problem.
Det konstiga här är att en del tycks ha enorma problem med Sony cashback medan jag gjorde hela proceduren på en halvtimma och hade pengarna på mitt konto efter en vecka. Frågan är var felet ligger för de som har problem.
hornavan
Aktiv medlem
Visst vore det enklare om affären där köpet görs också tog hand om cashbackärendet och drog av rabatten direkt på köpeskillingen. Men det kan ju möjligtvis vara så att de inte vill ha denna hantering.
Det konstiga här är att en del tycks ha enorma problem med Sony cashback medan jag gjorde hela proceduren på en halvtimma och hade pengarna på mitt konto efter en vecka. Frågan är var felet ligger för de som har problem.
Det känns som du tycker att vi som kämpar inte vet vad vi gör.
I och med det så håller du Sony (i detta fall) som helt oskyldiga och att systemet är OK.
Jag är van datoranvändare och har med gott resultat gett mig in i diverse utmaningar på nätet.
Denna gång gick jag bet och kontaktade Scandinavianphoto som var mycket hjälpsamma och som också gick bet på att lösa mitt cashbackärende.
Så småningom knäckte Roland Seitl gåtan och jag fick, sent om sider pengar.
Roland som är högt uppsatta säljare påstår att SP gärna delar dit rabatten direkt vid köp och att han tycker att Sonys system för cash back är mycket krångligt.
Anledningen att Sony och andra gör som de gör är att de dels får in en massa värdefulla personuppgifter och att vissa människor inte orkar ta sig genom den digitala sörjan.
Det finns de som säger att Sony inte litar på affärerna att sköta CB. Det har jag svårt att tro.
PMD
Aktiv medlem
Hur löste han problemet? Gissar jag rätt om jag tror att felet triggades av att du har en bokstav i ditt namn som inte förekommer i det engelska alfabetet?Denna gång gick jag bet och kontaktade Scandinavianphoto som var mycket hjälpsamma och som också gick bet på att lösa mitt cashbackärende.
Så småningom knäckte Roland Seitl gåtan och jag fick, sent om sider pengar.
hornavan
Aktiv medlem
Hur löste han problemet? Gissar jag rätt om jag tror att felet triggades av att du har en bokstav i ditt namn som inte förekommer i det engelska alfabetet?
Och då tycker du såklart att Sony har skött sin del av dealen.
Fy för folk med fel bokstäver i namnet.
PMD
Aktiv medlem
Det skrev jag inte. Dra inte förhastade slutsatser.Och då tycker du såklart att Sony har skött sin del av dealen.
Fy för folk med fel bokstäver i namnet.
paco
Aktiv medlem
Så till år 2023 och det ser inte lovande ut när jag läser lite på nätet om Sonys cashback-kampanjer. Försökte registrera ikväll utan framgång. Till slut kommer ett meddelande upp om tekniska problem på sidan, och så har det varit förr av vad jag kan läsa på nätet.
Har lust att lämna tillbaka objektivet av principskäl, men kampanjen fick jag höra om i affären så det var inte därför jag köpte. Detta är bara första dagen också. Det pågår till slutet av juli.
Har lust att lämna tillbaka objektivet av principskäl, men kampanjen fick jag höra om i affären så det var inte därför jag köpte. Detta är bara första dagen också. Det pågår till slutet av juli.
lonian
Aktiv medlem
Så till år 2023 och det ser inte lovande ut när jag läser lite på nätet om Sonys cashback-kampanjer. Försökte registrera ikväll utan framgång. Till slut kommer ett meddelande upp om tekniska problem på sidan, och så har det varit förr av vad jag kan läsa på nätet.
Har lust att lämna tillbaka objektivet av principskäl, men kampanjen fick jag höra om i affären så det var inte därför jag köpte. Detta är bara första dagen också. Det pågår till slutet av juli.
Kan du inte ringa Sony och be om hjälp?
Similar threads
- Svar
- 26
- Visningar
- 4 K
- Svar
- 13
- Visningar
- 2 K
- Svar
- 52
- Visningar
- 11 K