Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon cashback på 5D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kolla villkoren!

Se till att läsa villkoren noggrannt när de blir offentliga i början på nästa vecka innan ni beställer!

På top-foto.de hävdar de att kampanjen gäller även för utlandskunder men i loggan (som förmodligen Canon gjort) för kampanjen står att "Erbjudandet endast är giltigt i inköpslandet", vad nu det kan betyda???
 
Tyska till engelska via babelfish:

Starting from that Canon 300.00 EUR a cash baking action starts 21.02.2006: If you buy 30.06.2006 a Canon EOS-5D to 21.02.2006 between that and that, then you can receive 300.00 to EUR from Canon back.

More exact data find you starting from that to 20.02.2006 on our InterNet sides and on www.canon-europe.com/2006promotions.

The expiration is as follows: The mechanism is, as had. On the box of the EOS 5D a Sticker will be attached, which refers to the graduation.

1. They make a copy of the calculation (you receive from us).

2. They cut the bar code out of the cardboard.

3. They fill out the form under www.canon-europe.com/2006promotions (on-line starting from 20 February 2006) and will expression it. These documents send you to the following address: Canon graduation Centre - EOS5D cash-bake P.O. box TP 34, Dept. # 053583 Tipperary Irish country Canon disburses you the EUR 300.00 by transfer on your account or by forwarding of a cheque. With problems you use yourselves: 0180-2000007 (contact agency ausschiesslich for cash bake procedures) Status inquiry "on-line" under: www.submissionstatus.com (logs in: on the basis surname + tender ID)

This action is also valid for foreign customers.
 
FouFoto skrev:
More exact data find you starting from that to 20.02.2006 on our InterNet sides and on www.canon-europe.com/2006promotions.
Det är alltså villkoren som kommer att dyka upp på den här adressen som har någon betydelse, inte vad top-foto.de skriver.
This action is also valid for foreign customers.
Det är detta som verkar motstridigt med vad som står i kampanjens logga enligt vad jag skrev i mitt förra inlägg.

Som sagt, kolla villkoren på Canons egna webbplats innan ni beställer!
 
Är det nån som vet hur det var med cach-back kampanjen för 20D, gällde det bara i inköpslandet eller i hela Europa? Undrar det eftersom det stod likadant i loggan för den kampanjen.
 
Kung skrev:
Är det nån som vet hur det var med cach-back kampanjen för 20D, gällde det bara i inköpslandet eller i hela Europa? Undrar det eftersom det stod likadant i loggan för den kampanjen.
Den gällde i hela Europa. Möjligen är det inte ens tillåtet enligt EU-regler att begränsa inköpet till ett specifikt EU-land?

Stod det likadant i den loggan så skall "inköpsland" förmodligen i vårt fall åtminstone tolkas som "inom EU".
 
Innebär detta i så fall att man kan få en 5:a för ca 22-23 000kr??
Kanske dags att uppgradera till FF...:))
 
Enl vad jag har hört så kommer Canon komma med lite nyheter nästa vecka. Detta kan vara en nyhets som skall lanseras då till ÅF i Sverige.
Men vi får väl se vad som mer kan komma...
 
Förvirringen är total!

Det väl kanske ingen som bryr sig om detta längre nu när alla är så otroligt upphetsade över andra nyheter :)

Nåväl, på kampanjwebbplatsens inledande sidor vidhåller Canon den begränsning vi tidigare diskuterat här: att 5D-kampanjen bara gäller i inköpslandet. Vad det egentligen betyder har jag ingen aning om men en tolkning skulle kunna vara att man måste vara bosatt i inköpslandet. Kan verkligen EU-reglerna tillåta en sådan handelsbegränsning inom den gemensamma marknaden? Denna eventuella begränsning (om den nu består i vad jag gissar) står däremot inte uttryckligen nämnd i reglerna.

I reglernas punkter 2 och 5 nämns EES och Schweiz för inköp och i punkt 3 för kundens bosättning (dock behöver det så vitt jag ser inte vara samma länder). I punkt 6 är erbjudandet däremot plötsligt begränsat till att bara "köras" i femton länder och inköpet måste göras där. Vart tog Norge, Island, Liechtenstein och hälften av alla EU:s medlemsstater vägen? Tillåter EU att övriga EU-länders marknader diskrimineras gentemot de fjorton (Schweiz är inte EU-medlemmar) utvalda?

Till skillnad från många andra har jag förståelse för att Canon vill använda ett system med direktbetalningar för sina kampanjer (det hindrar nämligen återförsäljarna att lägga beslag på pengarna), men motstridiga och otydliga regler är bara korkat.
 
Det är väl fortfarande billigare att beställa från t ex technikdirekt utan cach-back än våra nätpriser med cach-back...men det är klart att det hade suttit fint med tyska priser + cach-back.
Vi får se om vi får säkra svar på det hela...

En fråga: Gäller cach-back även om man köper 5D + 24-105 (kit)? Eller är det bara på kameran?
 
Diiva skrev:En fråga: Gäller cach-back även om man köper 5D + 24-105 (kit)? Eller är det bara på kameran?
Utan att veta bestämt har jag ytterligt svårt att tro att Canon har några invändningar mot att du köper andra saker från dem tillsammans med kameran.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.