Bengf
Aktiv medlem
Jodå jag kan hålla med Bengt här i mycket, Risedal är kunnig och flitig, dock inte ofelbar, vilket nu inte kan begäras av någon.
Åter till trådens ämne, jag var på fotomässan igår, och kunde där bla. direkt jämföra D7000 och 7D vad gäller grepp och hantering. Nikons tidigare stående beröm för överlägset bästa grepp. Kan någon hävda att det också gäller D7000? Att den skulle kunna ersätta D300(s) framstår som en gåta.
D7000 må ha en bra sensor, men ska det inte gå att hålla i den också utan att låta Risedals kompisar amputera halva fingrarna?
Det är många som har reagerat på D7000 grepp, Nikon är inte på något sätt ofelbara, killen på you tube, en ganska kul typ som testar det mesta på gator och torg, jämförde 7D och D7000 och han reagerade direkt på D7000 hade sämre grepp. Det vi Sonytokar i bland vill påvisa är ju att Canikonerna ( giganterna) även dom har sina brister som alla andra märken, men som sagt just nu pratar ju inte Risedal om hantering och ergonomi. förövrigt så höll jag i en 40D för något år sedan, och det var bland det bästa jag känt på länge vad gäller grepp, mycket trevlig att hålla i.
//Bengt.